رابطه مدیریت مالکیت فکری با تجاری سازی آموزش عالی
(ندگان)پدیدآور
جدی کار, عباستقوایی یزدی, مریمیوسفی سعیدآبادی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مدیریت مالکیت فکری با تجاریسازی آموزش عالی از طریق روش آمیخته اکتشافی انجام گرفت. جامعه آماری آن در بخش کیفی، گروهی از اساتید دانشگاههای صنعتی برتر کشور در سال 1397، 25 نفر و در بخش کمی کلیه اعضاء هیئت علمی استادیار به بالای دانشگاههای صنعتی کشور و مدیران و کارشناسان دفاتر ارتباط با صنعت تعداد 1525 نفر میباشد. در بخش کیفی از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 14 نفر و در بخش کمی با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بر اساس فرمول کوکران تعداد 306 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. دادهها در بخش کیفی از طریق اجرای مصاحبههای نیمهساختاریافته و در بخش کمی از طریق اجرای پرسشنامههای محققساخته مدیریت مالکیت فکری و تجاریسازی آموزش عالی بر روی نمونه آماری استخراج و با استفاده از نرمافزار Spss و Smart Pls تجزیه و تحلیل گردید. روایی هر دو پرسشنامه به صورت محتوایی و سازه تأیید شد. پایایی و پایایی ترکیبی نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ برآورد و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی (میانگین،...) و آمار استنباطی (ضریبهمبستگی، مدلیابی معادلاتساختاری با PLS) استفاده شد. یافتهها نشان داد، مدیریت مالکیت فکری در شش مؤلفه بر تجاریسازی آموزش عالی تأثیر دارد.
کلید واژگان
مدیریت مالکیت فکریتجاریسازی
آموزش عالی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-07-231398-05-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری ، ایران.دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران
شاپا
1735-448X2476-7654




