نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیخانی, پرستوfa_IR
dc.contributor.authorرضایی زاده, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorوحیدی اصل, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:02Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:02Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-16en_US
dc.date.submitted1395-12-26fa_IR
dc.identifier.citationعلیخانی, پرستو, رضایی زاده, مرتضی, وحیدی اصل, مجتبی. (1396). تحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه. اندیشه های نوین تربیتی, 13(4), 39-62. doi: 10.22051/jontoe.2018.14675.1738fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.14675.1738
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3107.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228766
dc.description.abstractپژوهش حاضر با تحلیل یک بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا سعی دارد پتانسیل های این فناوری را در یادگیری همیارانه تبیین نماید. بر همین اساس، سوال پژوهش حاضر چنین مطرح شده است که تا چه اندازه اصول پنج گانه یادگیری همیارانه در بازی مذکور نمود دارند. اهمیت این موضوع به پتانسیل منحصربفرد واقعیت افزوده در حفظ محیط واقعی در کنار محیط مجازی برمی گردد که امکان تعامل چهره به چهره و درهم تنیدگی یادگیرندگان را فرآهم آورده است. بنابراین، پیروی از یک ساختار هدفمند و پداگوژیک همانند یادگیری همیارانه در طراحی کارگروهی اهمیت می یابد. یافته های حاصل از مطالعه کیفی حاضر حاکی از این هستند که با فرآهم آوردن امکان ارزیابی کمیت و کیفیت مشارکت فرد، بحث و بازبینی عملکرد یکدیگر برای موفقیت در نوبت های بازی، کمک و تشویق یکدیگر برای ارائه پاسخ های بهتر، و پاسخ مشترک به سفارش ها، اصول یادگیری همیارانه با نسبت های متفاوتی در بازی سفارش غذا نمود دارند اما شدت بخشیدن به رقابت فردی در حالت سوم بازی و تعریف صرفا یک نام برای هر بازیکن بدون در نظر گرفتن وظایق مکمل، می تواند موجب از بین رفتن اثربخشی یادگیری به شیوه همیارانه شود. بنابراین، از آنجائیکه طراحان فنی اغلب از بینش های مطرح در حوزه یادگیری مانند یادگیری همیارانه آگاهی ندارند، لذا چنین پیشنهاد می شود که چهارچوب های نظری یادگیری از طریق هم افزایی با متخصصان تعلیم و تربیت در فرایند طراحی کارکردهای بازی لحاظ شود.fa_IR
dc.format.extent537
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.14675.1738
dc.subject"واقعیت افزوده"fa_IR
dc.subject"یادگیری همیارانه"fa_IR
dc.subject"بازی گروهی سفارش غذا"fa_IR
dc.titleتحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه نرم افزار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهید بهشتی تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue4
dc.citation.spage39
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد