| dc.contributor.author | علیخانی, پرستو | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی زاده, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | وحیدی اصل, مجتبی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:02Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:02Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-03-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-12-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیخانی, پرستو, رضایی زاده, مرتضی, وحیدی اصل, مجتبی. (1396). تحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه. اندیشه های نوین تربیتی, 13(4), 39-62. doi: 10.22051/jontoe.2018.14675.1738 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.14675.1738 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3107.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228766 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با تحلیل یک بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا سعی دارد پتانسیل های این فناوری را در یادگیری همیارانه تبیین نماید. بر همین اساس، سوال پژوهش حاضر چنین مطرح شده است که تا چه اندازه اصول پنج گانه یادگیری همیارانه در بازی مذکور نمود دارند. اهمیت این موضوع به پتانسیل منحصربفرد واقعیت افزوده در حفظ محیط واقعی در کنار محیط مجازی برمی گردد که امکان تعامل چهره به چهره و درهم تنیدگی یادگیرندگان را فرآهم آورده است. بنابراین، پیروی از یک ساختار هدفمند و پداگوژیک همانند یادگیری همیارانه در طراحی کارگروهی اهمیت می یابد. یافته های حاصل از مطالعه کیفی حاضر حاکی از این هستند که با فرآهم آوردن امکان ارزیابی کمیت و کیفیت مشارکت فرد، بحث و بازبینی عملکرد یکدیگر برای موفقیت در نوبت های بازی، کمک و تشویق یکدیگر برای ارائه پاسخ های بهتر، و پاسخ مشترک به سفارش ها، اصول یادگیری همیارانه با نسبت های متفاوتی در بازی سفارش غذا نمود دارند اما شدت بخشیدن به رقابت فردی در حالت سوم بازی و تعریف صرفا یک نام برای هر بازیکن بدون در نظر گرفتن وظایق مکمل، می تواند موجب از بین رفتن اثربخشی یادگیری به شیوه همیارانه شود. بنابراین، از آنجائیکه طراحان فنی اغلب از بینش های مطرح در حوزه یادگیری مانند یادگیری همیارانه آگاهی ندارند، لذا چنین پیشنهاد می شود که چهارچوب های نظری یادگیری از طریق هم افزایی با متخصصان تعلیم و تربیت در فرایند طراحی کارکردهای بازی لحاظ شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 537 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.14675.1738 | |
| dc.subject | "واقعیت افزوده" | fa_IR |
| dc.subject | "یادگیری همیارانه" | fa_IR |
| dc.subject | "بازی گروهی سفارش غذا" | fa_IR |
| dc.title | تحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه نرم افزار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهید بهشتی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 62 | |