نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرازی, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorمهاجران, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorقلعه ای, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:01Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:01Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-06en_US
dc.date.submitted1395-03-17fa_IR
dc.identifier.citationشیرازی, رحیم, مهاجران, بهناز, قلعه ای, علیرضا. (1396). بررسی نقش میانجی انتظارات والدین و مشارکت والدین در رابطه بین انتظارات معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم استان آذربایجان غربی در سال 94-95. اندیشه های نوین تربیتی, 13(3), 229-249. doi: 10.22051/jontoe.2017.10166.1299fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10166.1299
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3047.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228764
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی انتظارات والدین و مشارکت والدین در رابطه بین انتظارات معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. به منظور انتخاب نمونه آماری پژوهش ، 8 دبیرستان پسرانه و 8 دبیرستان دخترانه از بین 34 دبیرستان ناحیه یک ارومیه به صورت تصادفی انتخاب شدند. سپس، از هر دبیرستان دو کلاس، در مجموع 16 کلاس به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. بدین ترتیب مجموع دانش آموزان شانزده کلاس 355 نفر ( 200 پسر و 155 دختر) حجم نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. روایی پرشنامه با استفاده از قضاوت متخصصان و پایایی ابزار مورد استفاده در تحقیقات قبلی تاییدشده و در این تحقیق نیز آلفای کرونباخ پرسشنامه های انتظارات والدین،مشارکت والدین،انگیزه پیشرفت تحصیلی تایید شدند. برای آزمون فرضیه ها و مدل از روش های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد و این آزمون با استفاده از spss نسخه 21 و لیزرل8/8 تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان می دهند که مشارکت والدین در رابطه بین انتظارات معلمان و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، نقش میانجی دارد ولی انتظارات والدین در این رابطه نقش میانجی ندارد.fa_IR
dc.format.extent569
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10166.1299
dc.subjectانگیزه تحصیلیfa_IR
dc.subjectانتظارات والدینfa_IR
dc.subjectمشارکت والدینfa_IR
dc.titleبررسی نقش میانجی انتظارات والدین و مشارکت والدین در رابطه بین انتظارات معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم استان آذربایجان غربی در سال 94-95fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه و دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage229
dc.citation.epage249


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد