• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اسنادهای اساتید موفق در تدریس اثربخش بر مبنای روش بنیاد‌بخشی نظریه

    (ندگان)پدیدآور
    طالب زاده شوشتری, لیلاخامسان, احمدپورشافعی, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    585.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر شناسایی اسنادهای اساتید موفق در تدریس اثربخش بر مبنای روش بنیاد‌بخشی نظریه است. بدین منظور پانزده نفر از اساتید برجستۀ دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پیام نور بیرجند که طی یک دورۀ پنج‌ساله در ارزیابی‌های دانشجویان از کیفیت تدریس بالاترین نمره را کسب کرده بودند، به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. داده‌‌ها از طریق مصاحبه و پیشینۀ موضوع جمع‌‌آوری شدند و با روش‌های کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. براساس نتایج اساتید معتقدند تدریس اثربخش دو دسته نیازهای علمی و پرورشی دانشجویان را برطرف می‌نماید. در این پژوهش، بر مبنای روش بنیاد‌بخشی نظریه الگویی برای تدریس اثربخش ارائه شده است. بر پایۀ نتایج، توانایی استاد در انتقال توان‌مندی‌ها و ویژگی‌های خود به دانشجویان در اثربخشی تدریس نقش اساسی دارد لذا لازم است اساتید به توانایی انتقال توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین تدریس اثربخش، بر حسب ماهیت رشته‌های تحصیلی متفاوت است، و نیز دانشجویان اساتیدشان را بر اساس توان‌مندی آن‌ها (نه نگرش شخصی) ارزیابی می‌نمایند.
    کلید واژگان
    تدریس اثربخش
    اساتید موفق
    بنیاد‌بخشی نظریه

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا (س)، مدرس گروه روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
    دانشیار دانشکدۀ علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
    دانشیار دانشکدۀ علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.7898.1112
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3045.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228763

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب