• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    دلالت های تربیتی داستان موسی و خضر

    (ندگان)پدیدآور
    محققیان, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    327.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توانایی بالقوه آدمی در زمینه یادگیری، مقدمه انجام مطالعات و پژوهش‌های بسیاری گردیده اما متأسفانه تاکنون هیچ یک نتوانسته تصویری جامع و کامل از تمامیت یادگیری انسان ارائه دهد. با توجه به جامعیت قرآن کریم (نحل/89) و اهمیت یادگیری در آموزه‌های آن (علق/5-4)، پژوهش حاضر درصدد است به روش توصیفی- تحلیلی به واکاوی آیات الهی در این موضوع بپردازد تا ضمن غنی نمودن یافته‌های بشری، به نظریه‌ای جامع، پیرامون امر یادگیری، راه یابد. برای نیل بدین هدف، جامع‌ترین نظریات یادگیری در میان اندیشمندان تربیتی بررسی شده و با تطبیق آن بر آموزه‌های وحیانی، نظریه قرآن در موضوع فوق، استخراج گردیده است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که نظریه یادگیری قرآنی، نظریه‌ای شناختی– رفتاری است. از این رو به دلیل جامعیت، بر تمامی نظریه‌های یادگیری دانشمندان علوم تربیتی برتری دارد و می‌تواند بشر را در بُعد معرفتی به تکامل معنوی خویش رهنمون سازد.یافته‌های بشری، به نظریه‌ای جامع، پیرامون امر یادگیری، راه یابد. برای نیل بدین هدف، جامع‌ترین نظریات یادگیری در میان اندیشمندان تربیتی بررسی شده و با تطبیق آن بر آموزه‌های وحیانی، نظریه قرآن در موضوع فوق، استخراج گردیده است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که نظریه یادگیری قرآنی، نظریه‌ای شناختی– رفتاری است. از این رو به دلیل جامعیت، بر تمامی نظریه‌های
    کلید واژگان
    دلالت های تربتی
    نظریه
    خضر
    موسی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-01-21
    1394-11-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2016.2267
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2267.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228714

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب