نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبشارت, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:51:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:51:44Z
dc.date.available1399-07-09T02:51:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:51:44Z
dc.date.issued2005-06-22en_US
dc.date.issued1384-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-01-26en_US
dc.date.submitted1391-11-07fa_IR
dc.identifier.citationبشارت, محمدعلی. (1384). بررسی رابطه سبک های دل بسته گی و هوش هیجانی. اندیشه های نوین تربیتی, 1(2), 131-142. doi: 10.22051/jontoe.2005.274fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2005.274
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_274.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228664
dc.description.abstractدر این پژوهش رابطه سبک های دل بسته گی ایمن، اجتنابی، و دوسوگرا با هوش هیجانی در یک نمونه دانشجویی بررسی شده است. دویست دانشجوی دانشگاه تهران (107 دختر ، 93 پسر) با پر کردن مقیاس دل بسته گی بزرگ سال و مقیاس هوش هیجانی در این پژوهش شرکت کردند. برای تحلیل داده های پژوهش شناسه های آماری فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، و آزمون های t ، هم بسته گی، و رگرسیون به کار گرفته شد. یافته ها نشان داد که سبک های دل بسته گی رابطه ای معنادار با هوش هیجانی دارد. سبک دل بسته گی ایمن هم بسته گی مثبت، و سبک های دل بسته گی نا ایمن (اجتنابی و دوسوگرا) هم بسته گی منفی با هوش هیجانی دارد. سبک دل بسته گی ایمن با «الگوهای درون کاری» مثبت از خود و دیگران، «دریافت هیجانی» مثبت ، و تقویت «مدیریت هیجانی»، سطح هوش هیجانی را از فزایش می دهد. سبک های دل بسته گی نا ایمن نیز با «الگوهای درون کاری» منفی از خود و دیگران، «دریافت هیجانی» منفی، و تضعیف «مدیریت هیجانی»، سطح هوش هیجانی را کاهش می دهد. سبک های دل بسته گی، هم چنین، با راه بردهای گوناگون، «تنظیم عواطف»، بر سطوح هوش هیجانی تاثیر می گذارد.fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2005.274
dc.subjectنگره دل بسته گیfa_IR
dc.subjectسبک های دل بسته گیfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه سبک های دل بسته گی و هوش هیجانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage131
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد