دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی میزان توجه به مؤلّفههای مسئولیت پذیری اجتماعی در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه نظری ایران در سال1390-1389
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2012-04-20)این پژوهش با هدف «شناسایی مؤلّفههای مسئولیت پذیری اجتماعی در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه نظری» به روش توصیفی از نوع تحلیل محتوی انجام شد. نمونه پژوهش، شامل ده کتاب سال سوم آموزش متوسطه در سال تحصیلی 1390-1389 بود. ...
-
مقایسه تابآوری هیجانی و اجتماعی در دانشآموزان مناطق محروم با غیرمحروم
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2012-04-20)هدف از این پژوهش مقایسه تابآوری هیجانی و اجتماعی کودکان در دو بافت منطقهای متفاوت کشور و با توجه به نقش جنسیّت بود. در این پژوهش 160 دانشآموز منطقه محروم و 320 دانشآموز منطقه غیرمحروم با استفاده از پرسشنامه تابآوری ...
-
چگونگی دگرگونی در رفتارهای اجتماعی مطالعه موردی ترک اعتیاد معتادان به موادِ مُخدر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2012-04-20)این پژوهش در صدد فهم این نکته بود که چگونه فرد یا افراد جامعه رفتارها یا کُنشهای روزمره خود را در زمینهای تغییر میدهند. به عبارتی، چه میشود که برای مثال مُعتاد یا مُعتادان پس از سالها مصرف مواد مُخدر آن را رها کرده و ...
-
تهیه و اعتباریابی مقیاس خودکفایتی در علوم تجربی برای دانشآموزان مقطع راهنمایی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2012-04-20)هدف این پژوهش، تهیه مقیاسی برای اندازهگیری خودکفایتی دانشآموزان مقطع راهنمایی در علوم تجربی و تعیین اعتبار و پایایی آن بود. بدین منظور 319 دانشآموز سال سوم راهنمایی با روش نمونهگیری هدفمند به عنوان آزمودنیهای پژوهش ...
-
نقش هیجانات خودآگاه و تعللورزی در پیشبینی عملکرد و اعتماد به نفس تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2012-04-20)هدف این پژوهش بررسی نقش هیجانات خودآگاه و تعللورزی در پیشبینی عملکرد و اعتماد به نفس تحصیلی دانشجویان بود. نمونه آماری 365 دانشجوی کارشناسی بود که به صورت تصادفی ساده از دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب شدند. دادهها با استفاده ...



