دوره 11, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی چالش های کاراندیشی معلمان ریاضی دوره دبیرستان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)هدف از این پژوهش شناسایی چالش های کاراندیشی معلمان ریاضی مقطع دبیرستان بود. رویکرد انجام پژوهش کیفی (نظریه مبنایی ) و کمی (توصیفی - پیمایشی) بود. مشارکت کنندگان از بین معلمان موفق ریاضی دوره ی دوم دبیرستان با روش نمونه ...
-
نگاه نوین به تربیت هنری و زیبایی شناختی بر اساس نگرش اسلامی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)پژوهش پیش رو در پی تأمین این هدف بوده که ضمن بررسی دلالت آراء فیلسوفان اسلامی بر تربیت هنری و زیبایی-شناختی و نیز شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم و شیوههای هنری و زیباییشناسانه قرآنی، نگاهی نو به تربیت هنری و زیباییشناختی ...
-
بررسی اندیشه فلسفی ابن طفیل در داستان حی بن یقظان و استنتاج های تربیتی حاصل از آن
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)چکیده هدف این مقاله بررسی اندیشه فلسفی ابن طفیل در داستان حی بن یقظان و شناسایی دلالت های تربیتی حاصل از آن است. سوالات عبارتند از این که مولفه ها ی سازنده اندیشه فلسفی ابن طفیل کدامند؟ و دلالت های تربیتی حاصل از آن چیست؟ ...
-
بررسی مقایسه ای هیجان طلبی در دانشجویان با سابقه تقلب در امتحان با دانشجویان عادی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)چکیده: هدف از این پژوهش بررسی خصیصه هیجان طلبی و ابعاد آن در گروهی از دانشجویان با سابقه تقلب در امتحانات و مقایسه آن با دانشجویان عادی بود. تعداد 90 دانشجوی مقطع کارشناسی (30 دانشجو با سابقه تقلب مشارکتی، 30 دانشجو با ...
-
فرایند بین المللی شدن دانشگاهها: موردی از آموزش عالی ایران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)قرن بیست و یکم را می توان قرن دانش-بنیاد نام نهاد. از این رو نقش آموزش عالی در این قرن بیش از پیش مورد توجه کشورها می باشد. بدین جهت، تحول در آموزش عالی و به تبع آن تحول در دانشگاهها امری اجتناب ناپذیر است. از جمله این ...



