دوره 11, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • شناسایی چالش های کاراندیشی معلمان ریاضی دوره دبیرستان 

    سبحانی, شیرکو؛ قادری, مصطفی؛ غلامی, خلیل (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)
    هدف از این پژوهش شناسایی چالش های کاراندیشی معلمان ریاضی مقطع دبیرستان بود. رویکرد انجام پژوهش کیفی (نظریه مبنایی ) و کمی (توصیفی - پیمایشی) بود. مشارکت کنندگان از بین معلمان موفق ریاضی دوره ی دوم دبیرستان با روش نمونه ...

  • نگاه نوین به تربیت هنری و زیبایی شناختی بر اساس نگرش اسلامی 

    آقایی ابرندآبادی, سیده الهام؛ زاهدی, انسیه (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)
    پژوهش پیش رو در پی تأمین این هدف بوده که ضمن بررسی دلالت آراء فیلسوفان اسلامی بر تربیت هنری و زیبایی-شناختی و نیز شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم و شیوه‌های هنری و زیبایی‌شناسانه قرآنی، نگاهی نو به تربیت هنری و زیبایی‌شناختی ...

  • بررسی اندیشه فلسفی ابن طفیل در داستان حی بن یقظان و استنتاج های تربیتی حاصل از آن 

    ستاری, علی (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)
    چکیده هدف این مقاله بررسی اندیشه فلسفی ابن طفیل در داستان حی بن یقظان و شناسایی دلالت های تربیتی حاصل از آن است. سوالات عبارتند از این که مولفه ها ی سازنده اندیشه فلسفی ابن طفیل کدامند؟ و دلالت های تربیتی حاصل از آن چیست؟ ...

  • بررسی مقایسه ای هیجان طلبی در دانشجویان با سابقه تقلب در امتحان با دانشجویان عادی 

    پورشهریار, حسین (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)
    چکیده: هدف از این پژوهش بررسی خصیصه هیجان طلبی و ابعاد آن در گروهی از دانشجویان با سابقه تقلب در امتحانات و مقایسه آن با دانشجویان عادی بود. تعداد 90 دانشجوی مقطع کارشناسی (30 دانشجو با سابقه تقلب مشارکتی، 30 دانشجو با ...

  • فرایند بین المللی شدن دانشگاهها: موردی از آموزش عالی ایران 

    فشالنج, لیلا؛ بازرگان, عباس (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2016-01-21)
    قرن بیست و یکم را می توان قرن دانش-بنیاد نام نهاد. از این رو نقش آموزش عالی در این قرن بیش از پیش مورد توجه کشورها می باشد. بدین جهت، تحول در آموزش عالی و به تبع آن تحول در دانشگاه‌ها امری اجتناب ناپذیر است. از جمله این ...