هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
طولابی, زینبزارعی, مهتابنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران استان ایلام بوده است. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش، شامل دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام در سال تحصیلی94-1393 است که تعداد 221 نفر از آنها با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی انتخاب شدند. یافتهها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که: بین ابعاد هوش اجتماعی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، بین ابعاد هوش اجتماعی و رفتار مدنی- تحصیلی دانشجویان و بین رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، رابطۀ معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: نتایج حاصل نشان میدهد که بهرهمندی دانشجویان از هوش اجتماعی، بر کارامدی جمعی و میزان همکاری آنها در جمع و نیز سطح بهرهمندی آنان از رفتار متمدن تحصیلی تأثیرگذار است
کلید واژگان
هوش اجتماعیرفتار مدنی- تحصیلی
خودکارامدی جمعی
دانشجویان
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههاسازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت آموزشی، استادیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلامکارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ایلام




