• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 5, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 5, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین استراتژی برای رسانه‏های دیجیتال در کشور با هدف تأثیرگذاری دینی و فرهنگی بر قشر دانشجو

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی, سید مهدیجواهری, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    546.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف اصلی این پژوهش، تدوین استراتژی برای حوزۀ بازی‏های رایانه‏ای در ایران با رویکرد استراتژی‏های لازم جهت اجرا توسط نهادهای بالادستی است؛ استراتژی‏هایی در جهت پاسخگویی به مسائل دینی و فرهنگی موجود در این عرصه به خصوص در رابطه با اثرات فرهنگی و دینی روی قشر دانشجوی کشور به عنوان یکی از گروه‏های بزرگ مخاطب این صنعت. روش: این پژوهش در زمرۀ پژوهش‏های کاربردی بوده و از لحاظ روشی، کیفی محسوب می‏شود. روش‏های مورد استفاده در این پژوهش شامل مصاحبه با خبرگان، تکنیک دلفی، و تحلیل سوآت می‏شود. یافته‏ها: یافته‏های این پژوهش شامل آن دسته از نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‏ها و تهدیدهای صنعت بازی ایران است که در حوزۀ فرهنگ و دین می‏توانند اثرگذار باشند. در مجموع، عوامل محیطی شامل 1 نقطه قوت، 4 نقطه ضعف، 3 فرصت و 6 تهدید محیطی می‏شود. سپس با استفاده از تحلیل سوآت، 8 استراتژی مختلف حاصل شده که به طور کلی شامل موضوعات استعدادیابی و آموزش، تسهیل مراحل قانونی و حقوقی، بهبود سیستم توزیع، ایجاد مراکز رشد و صندوق‏های سرمایه‏گذاری ریسک‏پذیر می‏شود. نتیجه‌گیری : همان طورکه اشاره شد، در این پژوهش 8 استراتژی حاصل شده که این استراتژی‏ها بایستی توسط نهادهای بالادستی اجرایی شود. این استراتژی‏ها در جهت تسهیل کسب و کار شرکت‏های بازی‏سازی بوده و با اجرای آن‏ها، کسب و کار بازی در ایران رونق گرفته و زمینۀ تولید بازی مناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی ایجاد شده و روند تأثیرگذاری منفی فرهنگی حوزۀ بازی را به روند مثبت تبدیل می‏کند.
    کلید واژگان
    بازی‏های رایانه‏ای
    تأثیرگذاری دینی و فرهنگی
    تدوین استراتژی
    روش دلفی
    قشر دانشجو

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه؛ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2345-573X
    URI
    http://ciu.nahad.ir/article_276.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22794

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب