• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 10, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 10, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    نوید ادهم, مهدیراغب, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    467.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اجرای اسناد تحولی در نظام آموزش و پرورش، موضوعی اساسی در نظام تعلیم و تربیت همة کشورهاست و از منظر سیاستگذاری، اهمیت زیادی دارد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تحول اساسی مورد نیاز نظام آموزشی کشور ایران، توسط جمعی از متخصصان تعلیم و تربیت تدوین شد؛ اما همانند سایر اسناد تحولی و توسعه‌ای کشور، برای اجرا چالشها و مشکلاتی دارد. هدف: این پژوهش با هدف دستیابی به مدل اجرای سند تحول ینیادین آموزش و پرورش،انجام شد. روش: این مقاله با روش کیفی و راهبرد داده‌بنیاد و ابزار مصاحبة عمیق انجام شده است. نمونه‌گیری از نوع هدفمند(نمونه‌گیری نظری) و در بین نخبگان اجرایی و دانشگاهی آموزش و پرورش صورت گرفته است. یافته ها و نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که مدل اجرای سند تحول از نوع اجرا با رویکرد ترکیبی و شبکه‌ای و توجه به ذی‌نفعان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. همچنین اجرای آن نیازمند الزامات ساختاری، اجتماعی، فرهنگی و قانونی است.
    کلید واژگان
    سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
    رویکردهای اجرای خط مشی
    مدل اجرا

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، استادیار دانشگاه تربیت دبیرفنی شهید رجایی؛ دبیر کل شورایعالی آموزش و پرورش
    دکتری تصمیم گیری وخط مشی گذاری عمومی، دانشگاه تهران ، پژوهشگر و مشاورنظارت و ارزیابی شورایعالی آموزش و پرورش .

    شاپا
    2345-573X
    URI
    http://ciu.nahad.ir/article_832.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22779

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب