تأثیر عدم تجانس سنی زبان آموزان انگلیسی بر بکار گیری راهکارهای ارتباطی
(ندگان)پدیدآور
عطایی, محمود رضالی, یحیی قلیچنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر به بررسی نقش عدم تجانس سنی زبان آموزان انگلیسی در استفاده از راهکارهای ارتباطی می پردازد. هدف دیگر این پژوهش بررسی تأثیر عامل عدم تجانس سنی زبان آموزان بر پیشرفت واژگان می باشد. بدین منظور 60 زبان آموز پسر سطح مقدماتی در یکی از آموزشگاههای زبان ایران به دو کلاس با وضعیت های سنی متفاوت تقسیم شدند. دانش آموزان یک کلاس از لحاظ سنی همگن بوده و 15و 16 ساله بودند درحالی که دامنة سنی درکلاس دیگر 35-15 بود. مواد آموزشی‘ مراحل آموزش و مدرس هر دو کلاس یکنواخت بوده و هر دو گروه‘ به مدت دو ماه ونیم مورد آموزش قرار گرفتند. نتایج حاصله حاکی از تأثیر معنادار عامل بافت سنی زبان آموزان بر نوع وبسامد استفاده از راهکارهای ارتباطی می باشد. اگر چه تأثیر عامل فوق بر پیشرفت کلی واژگان زبان آموزان قابل ملاحظه نبود.
کلید واژگان
پیشرفت یادگیری واژگان و سن زبان آموزانراهکارهای ارتباطی
عامل سن
عدم تجانس سنی
کلاس های آموزشی زبان با سنین متنوع زبان آموزی انگلیسی
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2005-11-221384-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانشاپا
2588-41312588-7092




