نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلوى, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorپناه, شیوا کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:47:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:47:23Z
dc.date.available1399-07-09T02:47:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:47:23Z
dc.date.issued2003-03-21en_US
dc.date.issued1382-01-01fa_IR
dc.identifier.citationعلوى, سید محمد, پناه, شیوا کیوان. (1382). انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 8(14)fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_12258.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227136
dc.description.abstractیکی از برجسته ترین و یژگی های تعامل بین معلمان و دانش آموزان دریافت بازخورد می باشد. در این تحقیق انتظار بازخورد" درکلاس های درس زبان انگلیسی، رابطهء آن با "موفقیت دانش آموزان " در مقطع راهنمایی، دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. بررسی های انجام شده نشان دهندهء انتظار بازخورد نسبتاً بالا، رابطهء مثبت میان دو متغیر"انتظار بازخورد"، و"موفقیت دانش آموزان" است. میزان موفقیت، سطوح آموزشی بر انتظار بازخورد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. بررسی آزمون های تحلیل و اریانس نشان می دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمایی، سوم دبیرستان، نسبت به سایر سطوح بیشتر است. از دیگر اهداف این تحقیق بررسی نوع نگرش دانش آموزان ایرانی به بازخوردی است که آنان از معلمان، همکلاسی های خود دریافت می کنند. نتایج مقایسهء میانگین ها نشان می دهد که این دانش آموزان، بازخورد از معلمان خویش را ترجیح می دهند. تحلیل واریانس چند متغیره نیز بیانگر تأثیر سیستم آموزشی بر نوع نگرش دانش آموزان، نسبت به بازخورد است. در سطوحی که امتحانات به صورت نهایی برگزار می شوند، دانش آموزان خواهان دریافت بیشتر بازخورد از معلمان و همکلاسی های خود می باشند. در نهایت این پژوهش عوامل فرهنگی موثر بر این نوع نگرش را مورد بررسی قرار داده، پیشنهاد می کند که برای تغییر این نوع نگرش، یادگیری گروهی باید مورد توجه قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent385
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.subjectیادگیری گروهیfa_IR
dc.subjectا نتظار بازخوردfa_IR
dc.subjectبازخوردfa_IR
dc.titleانتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume8
dc.citation.issue14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد