| dc.contributor.author | حقانى, نادر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:47:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:47:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:47:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:47:19Z | |
| dc.date.issued | 2004-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1383-01-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حقانى, نادر. (1383). آموزش ترجمه: زبان آموزی یا مترجمی. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 9(16) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-4131 | |
| dc.identifier.issn | 2588-7092 | |
| dc.identifier.uri | https://jor.ut.ac.ir/article_12234.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227112 | |
| dc.description.abstract | برنامه ریزی درسی بر اساس معیارهای علمی، از اصول اولیه برنامه ریزی آموزشی
می باشد و تعریف امکانات و ابزارها نیز باید در این راستا صورت گیرد. چانچه
برنامه های آموزشی فقط با توجه به افراد و امکانات موجود و با معیارهای غیرعلمی
تدوین گردد، هم کمیت و کیفیت رشته خدشه دار می شود و هم برنامهء تدوین شده
منجر به اتلاف وقت، هزینه و نیروی انسانی خواهد شد. انطباق برنامه با معیارهای
علمی روز و بازنگری و روزآمد کردن برنامه براساس یافته ها و نیازها، از ضروریات
هر رشته و از جمله وظایف برنامه ریزان در گروه های آموزشی می باشد. تجربهء بدست
آمده در سالیان گذشته بستری مناسب برای بررسی و نقد اشکالات ساختاری و محتوایی برنامهء درسی دورهء کارشناسی مترجمی زبان آلمانی فراهم ساخته است تا این
برنامه مورد بازبینی قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 599 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش ادبیات معاصر جهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Contemporary World Literature | en_US |
| dc.subject | آمو زش | fa_IR |
| dc.subject | بر نامه | fa_IR |
| dc.subject | سا ختار | fa_IR |
| dc.subject | متر جمی | fa_IR |
| dc.subject | محتو ا | fa_IR |
| dc.subject | محورها | fa_IR |
| dc.title | آموزش ترجمه: زبان آموزی یا مترجمی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 16 | |