نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T02:46:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:46:39Z
dc.date.available1399-07-09T02:46:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:46:39Z
dc.date.issued2012-06-21en_US
dc.date.issued1391-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-01en_US
dc.date.submitted1392-03-11fa_IR
dc.identifier.citation(1391). ساختار افق در اشعار ناظم حکمت: دغدغة مکانمندی. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 17(2), 111-129. doi: 10.22059/jor.2012.50887fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jor.2012.50887
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_50887.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226883
dc.description.abstract<span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">ناظم حکمت، شاعر ترک و یکی از کسانی بود که تحت تأثیر مارکسیسم<br />قرار داشتند، او 12 سال از عمرش را در زندان و نزدیک به 20 سال را در تبعید به‌سر<br />برد. تجربه‌ای که برداشت او را از مکان به ‌شدت تغیر داد و بر ساختار افق آثارش نیز<br />تأثیر گذاشت. ساختار افق، چنان که </span><span class="errobj"><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">کولو</span></span><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL"> تبیین می‌کند، به‌ مفهوم </span><span class="errobj"><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">پدیدارشناسان</span></span><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">ة «در جهان بودن» نظر دارد و در اثر<br />ادبی به‌ دنبال تجربة زیستة نهاد یا سوژه است، نهاد به‌ عنوان موجودی که همواره در<br />مکانی قرار دارد و از آنجاست که دنیا را احضار می‌کند. این روش با این فرض آغاز به‌کار<br />می‌کند که هر گفته‌ای بر اساس سه عنصر شکل یافته‌است: جهان، زبان و من. دربارة<br />ناظم حکمت و ساختار افق او، خواهیم دید چه طور گسست در دریافت زندانی از مکان در<br />شعر او دیده می‌شود. این مقاله قصد دارد ردپای این گسست در ساختار افق را در بوطیقای<br />زمان و مکان شعر حکمت بررسی کند. چگونه توصیف‌های او از مکان، او را از دیگر<br />شاعران هم‌عصرش در ادبیاتی که به‌ آن تعلق داشت، متمایز می‌کند؟ چگونه او این تمایلات<br />جهان وطنی‌اش را با دغدغة </span><span class="errobj"><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">مکانمندیش </span></span><span style="font-family: 'Traditional Arabic','serif'; font-size: 10pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-no-proof: yes;" lang="FA" dir="RTL">آشتی می‌دهد؟ چگونه یک شاعر ماده‌گرا با<br />معنویت افق مواجه می‌شود؟ این‌ها سؤالاتی است که این مقاله از طریق تحلیل ساختار<br />افق شعر حکمت سعی در پاسخ دادن به‌ آن‌ها دارد.</span>fa_IR
dc.format.extent366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jor.2012.50887
dc.subjectساختار افقfa_IR
dc.subjectمکانمندیfa_IR
dc.subjectناظم حکمتfa_IR
dc.subjectمیشل کولوfa_IR
dc.subjectگسستfa_IR
dc.subjectتبعیدfa_IR
dc.titleساختار افق در اشعار ناظم حکمت: دغدغة مکانمندیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage111
dc.citation.epage129


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد