دوره 13, شماره 49
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر محیط تدریس، میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی دربارة گرامر و تدریس گرامر
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)یکی از جنبههای تدریس نظر و باورهای معلم دربارة تدریس، یادگیری، یادگیرنده، محتوی تدریس، و به طور کلی مسایلی است که در کار خود با آن سر و کار دارد. هدف اصل این تحقیق مطالعة تأثیر عوامل فردی چون میزان تحصیلات، میزان تجربه ...
-
سببیسازی به مثابه فرآیندی ذهنی
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)ساختهای سببی همواره از اهمیت ویژهای در مطالعات زبانشناختی بهویژه از منظری ردهشناختی برخوردار بودهاند. بنابراین، ردهشناسی سببیهای زبان فارسی بر اساس الگوی ردهشناختی کامری یکی از موضوعاتی است که نگارندگان در این پژوهش ...
-
تأثیر آموزش از طریق روش تدریس ژانر- مدار بر عملکرد دانشجویان در نامهنگاری انگلیسی
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)کاربرد روش نوظهور ژانر- مدار در آموزش نگارش زبان دوم و تأثیر احتمالی کاربرد این روش بر عملکرد فراگیران زبان در نگارش به طور کامل در تحقیقات اخیر آموزش زبان بررسی نشده است. در پژوهش حاضر تأثیر آموزش نامه نگاری از طریق روش ...
-
تأثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشاء انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)مقاله حاضر به بررسی تأثیر استراتژی مفاهیم ذهنی (concept mapping) در نگارش انشاء انگلیسی بر خود تنظیمی (self-regulation) دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی میپردازد. تصور بر این است که آموزش استراتژیهای ذهنی میتواند سبب ...
-
بررسی تأثیر نوع متن (اصلی و تألیفی/ ترجمهای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبانآموزان در امتحان کلوزسی (C-Test)
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر نوع متن و گونه گفتمانی بر عملکرد خواندن زبانآموزان در امتحان کلوزسی است. آزمونشوندگان مشتمل بر یکصد و بیست دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی بودند که براساس امتحان تعیین سطح بسندگی تافل از ...
-
تأثیر زیرنویسهای دوگانه، استاندارد و وارونه در درک و تولید واژگان زبان دوم
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)منظور بررسی تأثیر سه نوع زیر نویس (فیلم انگلیسی با زیرنویس انگلیسی، فیلم انگلیسی با زیرنویس فارسی، و فیلم فارسی با زیرنویس انگلیسی)، 90 دانشجو در دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین به سه دسته تقسیم شدند. به هر یک از ...
-
بررسی رویکرد تکلیف محور: تأثیر جنسیت و سطوح مختلف دانش زبانی بر پیشرفت مهارت مکالمه
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)این تحقیق کوشیده است تا کارایی رویکرد وظیفهمحور بر گسترش مهارت مکالمه را مورد مطالعه قرار دهد. هدف اول تحقیق حاضر، بررسی تأثیر جنسیت بر توانایی مکالمه تحت تأثیر رویکرد وظیفهمحور بوده است. به بیان دیگر، این تحقیق کوشیده ...
-
مرغابی وحشی اثر ایبسن و مرغ دریایی اثر چخوف: تراژدی کلاسیک از منظری مدرن
(دانشگاه تهران, 2009-02-19)تراژدی که از چالش برانگیزترین ژانرهای ادبی به شمار میرود همواره توجه کسانی را که در پی درک بهتر خویش و دنیای اطرافشان بودهاند به خود جلب کرده است. قرنها پس از زایش تراژدی در یونان باستان، همواره بزرگترین نمایشنامهنویسان ...



