دوره 13, شماره 48

 

ارسال های اخیر

  • حضور شرق در فرهنگ آلمانی زبان 

    خدایی, نرجس (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    موضوع «شرق» دهه‌ها پیش از ایجاد و گسترش آکادمی‌ها و مکتب‌های شرق‌شناسی مورد توجه اهل ادب و فرهیختگان آلمانی زبان قرار گرفته و به ویژه از نیمة دوم سدة هیجدهم میلادی بیش از هر زمان دیگری در آثار ادبی، ترجمه‌ها و مباحث نظری ...

  • ورودی (Input)در یادگیری زبان دوم 

    اکبری, احمدرضا علی (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    یادگیری یک زبان جدید در کنار زبان‌های اول، یعنی زبان‌های مادری را یادگیری زبان دوم می‌نامیم. شیوه‌های یادگیری زبان دوم بر حسب عواملی نظیر سن یادگیرنده، هدف یادگیری و نیز میزان مطلوب تسلط به زبان جدید تغییر می‌یابند. این ...

  • بررسی اگمونت، اثر گوته از بعد درام تاریخی 

    حدادی, محمدحسین (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    گوته در اگمونت از یک موضوع تاریخی قرن شانزدهم که برای او بیانگر تاریخ اولیة آلمان است، بهره جسته و با اعمال تغییرات مطابق دیدگاه خود شخصیتی آفریده است که با تصورات او از یک درام تاریخی که تلفیقی از گذشته و حال، رئالیسم و ...

  • اهمیت شعر حاصل از تجربه در دورههای مختلف ادبی در قرن 18 و 19 

    فیاض, اورزولا ویزه (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    شعر حاصل از تجربه شعری است در مقام خاطرهای شاعرانه و به مقولهای از سرایندگی گفته میشود که انگیزة آن بازگو کردن سرگذشت و تجربة منتهی تجربه‌گر، و واکنش او در قبال رویدادی است که شاعر به شخصه با آن درگیر بوده است.. همة امکانات ...

  • مظاهر خالق در عالم از نظر مولانا جلال‌الدین رومی و متفکران و ادبای مکتب رومانتیک در آلمان 

    بهفر, زهرا (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    فرهنگ را می‌توان مجموعه‌ای پویا در نظر گرفت که علاوه بر عوامل درونی، از عوامل بیرونی نیز تأثیرپذیرفته، الهام می‌گیرد، خودرا وفق می‌دهد و از این طریق همواره در حال تغییر و تحول است. ادبیات، به عنوان یکی از مظاهر فرهنگ به ...

  • همسانی موضوعی میان داستان اکبرت زرد مو، اثر تیک، با افسانه ماهان مصری از هفت پیکر نظامی 

    حدادی, سیدمحمود (دانشگاه تهران, 2009-02-19)
    متن حاضر که با سرپرستی آقای دکتر تورج رهنما نوشته شده است، در ابتدا می‌کوشد ویژگی‌های آن مکتب ادبی را بر بشمرد که با نام رمانتیسم شهرت دارد. در گام بعد آن را مکتبی معرفی می‌کند که به ادبیات محدود نمی‌ماند ، بلکه رنگی فلسفی ...