مرور دوره 12, شماره 41 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بررسی رابطة بین انگیزه و راهبردهای یادگیری زبان
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)این تحقیق رابطة بین انگیزه و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان توسط دانشجویان دانشگاه را مورد بررسی قرار داد. بعلاوه متغیرهایی چون جنسیت و سطح بسندگی زبان مورد مطالعه قرار گرفت، ابزار استفاده شده در این تحقیق شامل موارد ...
-
بهکارگیری روشهای فعالیت محور در آموزش زبان
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)صاحبنظران آموزش زبان انگلیسی بر این باورند که آموزش زبان به شیوة فعالیت محور (Task-based) شرایط مطلوبی برای یادگیری زبان دوم فراهم آورده و امر یادگیری را آسان میکند. به همین دلیل اخیراً تدریس زبان به شیوة فعالیت محور ...
-
تأثیر شناخت ساختار «بند» در درک متون انگلیسی دانشگاهی
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)این تحقیق به بررسی مهارت خواندن همراه با درک مطلب در متن انگلیسی دانشگاهی میپردازد و هدف آن یافتن ارتباط بین معلومات و شناخت زبانآموزان (دانشجویان دانشگاه) از ساختار «بند» در متن انگلیسی و استنتاج مطلب موجود در آن میباشد. ...
-
رشد خوشهای ویژگیهای نحوی گزینة فاعل اجباری در فراگیری زبان دوم
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)این مقاله، فراگیری خوشهای ویژگیهای نحوی گزینة فاعل اجباری را در زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم فارسی زبانان، بررسی میکند. پژوهشها نشانگر آنند که در فراگیری زبان اول، همبستگیهای مشخصی بین پدیدههای زبانی در ظاهر ...
-
عرف و سنتهای اجتماعی در تقابل با شخصیت فردی در رمان اول لوئیجی پیراندللو (مطرود)
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)اولین رمان پیراندللو به زندگی و شخصیت زنی به اسم مارتا آیالا میپردازد که هر از گاهی نامههای عاشقانه ای از شخصی معروف و صاحب اعتبار دریافت میکند و این برای او و همسرش مشکلاتی می آفریند. این مقاله به تلاش نویسنده برای به ...
-
مقایسة معلمان قوی و ضعیف از نظر کمیت و نوع سؤالات و تصحیح خطای زبانآموزان
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)تحقیق حاضر به منظور مقایسة عملکرد معلمان قوی و ضعیف در مکالمة زبان انگلیسی از نظر کمیت و نوع سؤالات کلاسی و تصحیح خطای زبانآموزان انجام گرفت. کلاسهای دو معلم قوی و دو معلم ضعیف، هر کدام دو بار، بهصورت حضوری بازدیدشدند. ...
-
نمادهای متنی نوع متن و درک مطلب
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)در حوزة درک مطلب در زبان خارجی شناخت کمی از میزان درک خواننده زبان خارجی در متونی که در آنها نمادهای منطقی به صورت آشکار و ضمنی به کار رفتهاند و نیز در متونی که شیوة گفتمان آنها متفاوت است وجود دارد. این رساله به بررسی ...
-
همانندیهای نوشتاری و یادگیری واژگان تأثیر ایجاد آگاهی از همانندیهای نوشتاری درون زبانی واژگانی در درک و تولید واژگان زبان دوم
(دانشگاه تهران, 2008-02-20)به منظور بررسی تأثیر ایجاد آگاهی از همانندیهای نوشتاری در درک و تولید واژگان زبان دوم، چهار گروه از دانشجویان درس زبان عمومی برگزیده شدند که از دو گروه به عنوان گروههای آزمایشی و از دو گروه به عنوان گروههای کنترل ...



