دوره 9, شماره 20

 

ارسال های اخیر

  • زندگی بعد از پسامدرنیسم و تحلیل کانترا پانتال متن 

    مرندی, سید محمد (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    این مقاله که به نوعی در پاسخ به کتاب های «شرق شناسی»و «فرهنگ و استعمار» ادوارد سعید است‘ نگرشهای دیالکتیکی نسبت به «شرق» در تعدادی ازمتون ادبیات انگلیسی را مورد مطالعه قرار می دهد. با انجام یک تحلیل «کانترا پانتال» متن ...

  • مطالعه و مقایسه اجتماعی – پراگماتیک تعارف 

    ندوشن, محمد علی سلمانی (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    تحقیق حاضر با هدف ارزیابی «تعارفات» زبان فارسی در ارتباط با «جهانی های منظورشناسی» انجام گرفت. برای این منظور45 نفر مشاهده گر به مشاهده و گزارش 566 مورد تعارف و 607 مورد دعوت پرداختند. همچنین درنتیجة مصاحبه با 34 نف دانشجوی ...

  • جنایت و مکافات در نمایشنامة ملکه اثر جان وبستر 

    بیاد, مریم (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    دورة رنسانس بیش از هر دورة دیگری با خشونت‘ جرم و تنبیه سر وکار دارد. در بیشتر نمایشنامه های این دوره‘ به ویژه نمایشنامه های مربوط به حکومت جیمز نخست(سال 1603 تا1625 میلادی) دو نوع مجرم وجود دارد. نوع نخست«حاکم ستمگر» است ...

  • یوسف در کوه آرارات 

    قیطانچی, جاوید (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    شهر کوچک سلماس در شمال غرب ایران دراثر زلزلة ویرانگر سال 1930 در قعر زمین فرو می رود. فقط یک نوجوان به نام یوسف در حومة آن باقی می ماند. یوسف در این پریشانی و تنهایی به یاد یک هم کلاسی صمیمی دورة کودکی به نام لوسیک می افتد ...

  • باز خورد گفتاری در کلاس نگارش 

    معرفت, فهیمه (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    مطالعات بسیاری نشان داده اند که ارائه بازخورد از طریق تعامل موجب تسهیل در فراگیری زبان می شود. ولی علیرغم انتظار‘ به گفتة بعضی محققین باز خورد نوشتاری در کلاس های نگارش چندان مثمر ثمر نمی باشد. از این رو پژوهش حاضر به بررسی ...

  • اثر و پی آمد کلاس های آمادگی بر روی نمرات توفل وتست های کاربردی 

    فرهادی, حسین (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    آزمون توفل به طور گسترده ای به عنوان وسیله ای جهت تعیین سطح دانش عمومی زبان مورد استفاده قرار می گیرد و مردم دنیا با اعتماد کامل از این آزمون استفاده می کنند. اما شواهدی در مورد آسیب پذیری این آزمون در قبال آموزش شیوه های ...

  • راهبردهای تست و کنش دانشجویان در آزمون های سنجش یادگیری 

    رضایی, عباسعلی (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    اکثر معلمان و استادان در تحلیل نتایج یک آزمون معمولاً نمره یک آزمون دهنده را به عنوان بازتابی از دانش کسب شده توسط فراگیر در طی یک دورة آموزشی تلقی می کنند. اما واقعیت این است که دانش آموزان/ دانشجویان اغلب از مهارت هایی ...

  • معلوم یا مجهول؟ عوامل مؤثر در انتخاب ساختار جمله در زبان دوم 

    معرفت, حمیده (دانشگاه تهران, 2004-11-21)
    پژوهش حاضر به بررسی میزان آگاهی فراگیران انگلیسی از تأثیر «نقش پذیرنده ها» به عنوان یک عامل مهم در ساختار جملات انگلیسی می پردازد. در زبان انگلیسی آرایش جملات به گونه ای است که نقش پذیرنده های «عامل»و «تجربه گر» بر دیگر ...