• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین توانمندی و خودکارآمدی با عملکرد شغلی دبیران در مدارس متوسطه دخترانه دولتی شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    770.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط بین توانمندی و خودکارآمدی با عملکرد شغلی  دبیران مدارس متوسطه دخترانه در شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل دبیران مدارس متوسطه دخترانه دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 92-91 بود که تعداد آنها در حدود 9657 نفر بوده است. از این تعداد ، بر اساس جدول مورگان، 380 دبیر به عنوان نمونه انتخاب گردید. روش نمونه گیری در این تحقیق روش خوشه ای چند مرحله ای بوده است. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق شامل: پرسشنامه احساس توانمندی اسپریتزر(1995) ، پرسشنامه خودکارآمد یاسچانن- موران و ولفولک (2001) و پرسشنامه عملکرد شغلی محقق ساخته بود که پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، میانه، انحراف استاندارد، واریانس و همبستگی پیرسون)  و آمار استنباطی (تحلیل رگرسیون چند متغیری) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان می دهد از بین ابعاد توانمندی، بعد موثر بودن با ضریب تبیین 36/0 می تواند عملکرد شغلی را پیش بینی کند و همچنین از بین مولفه های خودکارآمدی ، مولفه درگیر کردن با ضریب تبیین 52/0 می تواند عملکرد شغلی را پیش بینی کند
    کلید واژگان
    احساس توانمندی
    خودکارآمدی
    عملکرد شغلی
    مدارس متوسطه

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    URI
    http://jorie.sru.ac.ir/article_453.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226727

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب