• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر بازی های آموزشی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری شیمی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.671 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر بازی های آموزشی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری مفاهیم شیمی سال دوم دبیرستان بود. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. به همین منظور، جامعه آماری، دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان های منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران در رشته ریاضی و تجربی در نظر گرفته شد. نمونه آماری به روش تصادفی ساده، 3 گروه 35 نفره از دانش آموزان انتخاب شدند. برای سنجش یادگیری، از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته استفاده شد.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی(فراوانی ، میانگین،درصد و...) ودر بخش آمار استنباطی، آزمون های پارامتریک تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که بین بازی های آموزشی محقق ساخته و رایانه ای نسبت به روش سنتی بریادگیری فراگیران، تفاوت معنا داری وجود دارد.با بازی، یادگیری مفاهیم انتزاعی برای دانش آموزان لذت بخش تر شد، درک مفاهیم شیمی و به خاطر سپردن فرمول ها با شور و اشتیاق زیادی همراه بود، همیاری و اشتراک تجارب با همسالان خود باعث شد یادگیری موثرتر صورت گیرد. اما با توجه به اینکه هر بازی به نوبه خود جالب و برانگیزاننده بود، بین بازی های محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری فراگیران، تفاوت معنا داری وجود ندارد. از ویژگی های منحصر به فرد این بازی ها، قابل دسترس بودن، کم هزینه بودن و ایجاد نشاط و سر زندگی در دانش آموزان است.
    کلید واژگان
    بازی های آموزشی محقق ساخته
    بازی های آموزشی رایانه ای
    یادگیری مفاهیم شیمی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    URI
    http://jorie.sru.ac.ir/article_393.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226718

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب