رسانه و تأثیرآن بر سیاست گذاری عمومی در حوزه زنان
(ندگان)پدیدآور
پیرویسی, معصومهشیرخانی, علیترابی, محمد
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با وجود رشد چشمگیر حضور زنان در جامعه، میزان پیشرفت آنها در قدرت و سیاست گذاریمتناسب با تعداد آنها در سازمان نیست و با مسائلی نظیر تبعیض جنسیتی، نگرشهای غلط ومحدود کننده در جامعه مواجه هستند که حرکت آن ها را به سمت مشاغل و امور سیاسی با مشکلات فراوانی مواجه میسازد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر رسانهها بر سیاستگذاری عمومی در حوزه زنان است؛ یافته های این پژوهش که به روش «توصیفی – تحلیلی » و با تکیه بر منابع اسنادی – کتابخانه ای انجام شده حاکی از این است که رسانه های جمعی به عنوان ابزار، اهرمی قدرتمند در رفع موانع فرهنگی موجود بر سر راه پیشرفت زنان به سطوح بالاتر امور سیاسی و سیاستگذاری بشمار می آیند. فی الواقع رسانههای جمعی به عنوان یکی از اجزاء جامعه مدنی با بهرهگیری از چارچوبسازی، زمینهسازی و برجستهسازی، هم بر افکار عقاید افراد و هم بر سیاست گذاری عمومی تأثیرگذار است. رسانه ها با تأثیرگذاری بر اطلاع رسانی، طرح مسائل و مشکلات زنان، تغییر افکار عمومی نسبت به جایگاه زنان در جامعه، تدوین دستور کار و خط مشیگذاران بر فرایند سیاستگذاری عمومی زنان کمک میکنند.
کلید واژگان
سیاست گذاری عمومیزنان
رسانه ها
جمهوری اسلامی ایران
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری سیاستگذاری عمومی دانشگاه ازاد اسلامی واحدقم، قم، ایراندانشیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی. واحد قم. قم، ایران.
استادیار علوم سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی واحدقم، قم، ایران



