نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسهامی, سوسنfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:40:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:40:02Z
dc.date.available1399-07-09T02:40:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:40:02Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-27en_US
dc.date.submitted1394-02-07fa_IR
dc.identifier.citationسهامی, سوسن, دهقان, مریم. (1392). بررسی عوامل فرهنگی مؤثر بر روحیه کارآفرینی زنان (مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه آزاد اسلامی جهرم ). تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 10(4), 51-68.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1480
dc.identifier.urihttp://journal.aukh.ac.ir/article_527965.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224526
dc.description.abstractهدف این تحقیق بررسی عوامل فرهنگی مؤثر بر روحیه کارآفرینی زنان در میان دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی جهرم بود . تحقیق از نوع توصیفی بوده است و در اجرای آن از فن پیمایش استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد شده ارزشی شوارتز ، تمایل به کارآفرینی گرجیوسکی . ام ، سرمایه فرهنگی سهامی، پایگاه اقتصادی اجتماعی نیازی، و باورهای قالبی جنسیتی احمدی بود . داده ها به روش خود پاسخگویی و تکمیل پرسشنامه از پاسخگویان  جمع آوری گردید . جمعیت مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد جهرم در کلیه رشته ها بوده و نمونه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی طبقه بندی شده از بین 2106 نفر از دانشجویان ورودی 1389- 1388 مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد انتخاب شد که با استفاده از فرمول کوکران نمونه به‌دست آمده 335 نفر می باشد.  نتایج حاصل از پژوهش بیانگر وجود رابطه معنادار متغیرهای خوداتکایی ، آمادگی برای تغییر ، انگیزش ، سرمایه فرهنگی خانواده با روحیه کارآفرینی در سطح اطمینان 99/0 و متغیر سطح تحصیلات مادر با روحیه کارآفرینی در سطح اطمینان 95/0را نشان می دهد . همچنین رابطه باورهای قالبی جنسیتی بر روحیه کارآفرینی از لحاظ آماری معنا دار نبودند. در نهایت نتاج حاصل از رگرسیون چندگانه گام به گام نشان داد که متغیرهای خوداتکایی ، سرمایه فرهنگی و سطح تحصیلات مادر 9/17 درصد از تغییرات روحیه کارآفرینی را تبیین می‌کنند .fa_IR
dc.format.extent391
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخالfa_IR
dc.relation.ispartofتغییرات اجتماعی - فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Socio - Cultural Changesen_US
dc.subjectروحیه کارآفرینیfa_IR
dc.subjectخوداتکاییfa_IR
dc.subjectآمادگی برای تغییرfa_IR
dc.subjectسرمایه فرهنگیfa_IR
dc.subjectباورهای قالبی جنسیتیfa_IR
dc.titleبررسی عوامل فرهنگی مؤثر بر روحیه کارآفرینی زنان (مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه آزاد اسلامی جهرم )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage51
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد