نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکولایی نژاد, جمال الدینfa_IR
dc.contributor.authorجعفری ندوشن, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:54Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:54Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-04en_US
dc.date.submitted1395-04-14fa_IR
dc.identifier.citationکولایی نژاد, جمال الدین, جعفری ندوشن, سمیه. (1392). اثربخشی روش اکتشافی هدایت شده در درس ریاضی بر خلاقیت دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 3(3), 93-112.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_523606.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224467
dc.description.abstract<br /><em>زمینه: روش‌های تدریس متفاوتی در زمینة تدریس ریاضی مدنظر نظام‌های آموزشی است.که هر روش تأثیر‌ها و پیامدهای خاص خود را بر حیطه‌های شناختی، عاطفی، روانی حرکتی و تفکر خلاق و غیره دارد. اما عدم استفاده از روش‌های فعال تدریس ریاضی و عدم توجه به پرورش خلاقیت ریاضی در مدارسمان توجه ما را به روش اکتشافی هدایت شده جلب کرده است. </em> <br /><em> هدف: هدف از اجرای پژوهش ، شناخت نحوة تأثیر روش تدریس اکتشافی هدایت شده در درس ریاضی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه سوم  ابتدایی. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی است.</em> <br /><em> روش: در این تحقیق از طرح پیش آزمون و پس آزمون گروه گواه و روش نیمه تجربی استفاده شده است. برای این منظور 30 نفر از دانش آموزان دختر سوم ابتدایی شهرستان اردکان در سال تحصیلی 91-90 به‌ روش تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و مورد آزمون خلاقیت قرار گرفتند</em> <br /><em>یافته‌ها: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که روش تدریس اکتشافی هدایت شده بر حیطه‌های مختلف خلاقیت ریاضی دانش آموزان تأثیر داشته و آن را افزایش داده است،بدون شک می‌توان این روش را یکی از روش‌های متناسب تدریس ریاضی در جهت هر چه خلاق‌تر شدن دانش آموزان در درس ریاضی دانست. </em> <br /><em>نتیجه گیری: این پژوهش اذعان دارد به این که ،استفاده از روش‌های تدریس فعال در مدارس، به خصوص روش اکتشافی هدایت شده در درسی مانند ریاضیات که دانش آموزان  را با چالش مواجه کرده است ، خلاقیت دانش آموزان را افزایش می‌دهد.</em> <br />fa_IR
dc.format.extent190
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectروش اکتشافی هدایت شدهfa_IR
dc.subjectخلاقیت (سیالیfa_IR
dc.subjectابتکارfa_IR
dc.subjectبسطfa_IR
dc.subjectانعطاف پذیری) ریاضیfa_IR
dc.titleاثربخشی روش اکتشافی هدایت شده در درس ریاضی بر خلاقیت دانش‌آموزان دختر سوم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی koolaiinezhad@atu.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد آموزش ابتداییsomayeh_jafari11@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage93
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد