• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر نرم افزار چندرسانه ای محقق ساخته بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم در درس علوم تجربی

    (ندگان)پدیدآور
    قربانی, سجادصادقی, علیرضااحقر, قدسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.359 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی اثر بخشی نرم افزار چندرسانه ای محقق ساخته بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم در درس علوم تجربی انجام گردید.پژوهش حاضر شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی شهرستان طارم در سال تحصیلی 97-96 بود.از میان آنها تعداد 40 مدرسه در قالب دو گروه گواه و آزمایش و هر گروه به تعداد 20 مدرسه به صورت تصادفی خوشه ای در نظر گرفته شده است.پس از گرفتن پیش آزمون از مباحث فصل دوم "تغییرات مواد" علوم تجربی پنجم دبستان ،به مدت چهار جلسه آموزش با استفاده از نرم افزار چندرسانه ای محقق ساخته در مدرسه صرفا برای گروه آزمایش اجرا گردید و پس از اتمام دوره آزمایش،پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد.برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه پیشرفت تحصیلی علوم تجربی و آزمون سنجش خلاقیت عابدی استفاده شد.به منظورتعیین پایایی آزمون محقق ساخته، از روش الفای کرونباخ استفاده شد و پایایی ابزار برای پیش آزمون 838/0و برای پس آزمون856/0 تعیین گردید. داده ها با روش تحلیل کواریانس و با کمک نرم‏افزار آماری تی( T ) تحلیل گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از چندرسانه‏ای ‏‏آموزشی محقق ساخته بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دا‏نش‏آموزان‏ در درس علوم پنجم دبستان تاثیر مثبت داشته است.
    کلید واژگان
    خلاقیت
    برنامه درسی علوم تجربی
    چندرسانه ای
    یادگیری و پیشرفت تحصیلی
    خلاقیت و نوآوری از جنبه‏های روان‏شناختی، علوم شناختی، علوم تربیتی و آموزشی (خلاقیت شناسی روان‏شناختی، خلاقیت شناسی پرورشی)

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    ‎ ‎دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    ‏ استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    ‎ ‎دانشیار و عضو هیأت علمی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6640
    URI
    http://journal.bpj.ir/article_665737.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224409

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب