بررسی رابطه مؤلفههای سبک زندگی اسلامی با موفقیت در تبلیغ
(ندگان)پدیدآور
آزاد, عباسنوع مدرک
Textعلمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی «رابطه مؤلفههای سبک زندگی اسلامی با موفقیت در تبلیغ» است. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی به شیوه همبستگی است. این پژوهش روی 100 نفر از طلاب مبلغ حوزه علمیه شهر قم اجراشده است. برای انجام این پژوهش، از پرسشنامه های ؛ «سبک زندگی اسلامی (ILST-75)، کاویانی»، «مؤلفههای روانشناختی مبلّغ موفق در آیات و روایات، جوانشیر» استفادهشده است. در تجزیهوتحلیل دادهها، در بخش توصیفی؛ از شاخصهای مرکزی، شاخصهای پراکندگی و ضرایب همبستگی و در بخش استنباطی؛ از آزمون z برای معنادار بودن r پیرسون، آزمون F برای تحلیل معنادار بودن رگرسیون استفادهشده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که «بین مؤلفههای سبک زندگی اسلامی و موفقیت در تبلیغ رابطه مثبت وجود دارد». براین اساس هر چه فرد سبک زندگی اسلامیتر را دارا باشد، از موفقیت بیشتری در تبلیغ برخوردار است. واژگان کلیدی: سبک زندگی اسلامی،مولفه های سبک زندگی اسلامی، موفقیت در تبلیغ، مبلغ،نوع دوستی،عبادت،دنیا پرستی،همت و تلاش
کلید واژگان
سبک زندگی اسلامیموفقیت در تبلیغ
تبلغ
موفقیت
مؤلفههای سبک زندگی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دکتر محمّدتقی فعّالیmohammadtaghi faali




