• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی استراتژی‌های نفوذ در بازار با استفاده از شبیه‌سازی مبتنی بر عامل

    (ندگان)پدیدآور
    خانی, مهدیسقایی, عباسحیدر زاده هنزایی, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    339.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پیش‌بینی نتایج معرفی محصول یا برند جدید به بازار، با توجه به هزینه‌های بالای توسعه محصول و تأثیر عمیق شکست احتمالی آن روی آینده سازمان، از دهه‌های گذشته مورد توجه بسیاری از محققان و مدیران حوزه بازاریابی و کسب و کار بوده است. در این میان، وجود عوامل متعدد و متغیر که رفتار بازار را در واکنش به ورود یک محصول یا برند جدید شکل می دهند، پیش بینی را دشوار و دستیابی به مدلی مناسب برای تصمیم گیری درست را با چالش‌های جدی روبرو نموده است. به همین دلیل مدل‌های معرفی شده در این حوزه همچنان در حال توسعه و همگام سازی با مسائل جدید هستند. در این تحقیق تلاش شده با استفاده از مدل‌سازی عامل بنیان و قابلیتهای ویژه این روش و همچنین با بهره گیری از دستاوردهای تحقیقات گذشته، مدلی ارائه گردد که توان پوشش عوامل مختلف و متغیر بازار را دارا باشد و با ارتقاء توان پیش بینی نتایج ورود برند جدید به بازار، تصمیم گیری در مورد انتخاب استراتژی های نفوذ و توسعه را به حد مطلوب نزدیکتر کند. نتایج اجرای مدل با داده های ورودی مختلف و بر اساس سیاست‌های از پیش تعیین شده، بررسی و مقایسه گردیدند و سیاست‌های موفق معین شدند. آنچه در پایان تحقیق به دست می آید این است که با تغییر متغیرهای مؤثر بر معرفی محصول یا برند جدید، می‌توان تغییرات اساسی در نتایج ایجاد کرد.
    کلید واژگان
    مدلسازی عامل بنیان
    عرضه محصول جدید
    عرضه برند جدید
    خرده فروش
    استراتژی تمرکز

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه مهندسی صنایع، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مهندسی صنایع، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2476-6291
    URI
    http://journal.saim.ir/article_37603.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222383

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب