• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مقایسه‌ای ویژگی‌های ساختاری شرکت‌های شبکه تامین صنعت خودرو ایران (رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی)

    (ندگان)پدیدآور
    ثابت سروستانی, مهینمقبل باعرض, عباسافسر, امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1021.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به دلیل ورود کسب‌و‌کارها به زمینه رقابت بین شبکه‌ای، موفقیت نهایی آن‌ها به توانایی مدیریت برای هماهنگ کردن شبکه در هم پیچیده شده روابط بین شرکتی بستگی دارد. این کار با شناسایی ویژگی‌های ساختاری شبکه‌‌ها، برای مدیریت بهتر، آن‌ها را ضروری ساخته است. رویکردهای تحلیل و مدل‌سازی سنتی بیشتر روابط شرکت‌‌های تأمین کننده-خریدار را در نظر می‌‌گیرند؛ از‌ این‌رو، در بررسی اثرهای نظام‌ند ناشی از جنبه‌‌های ذاتی پیچیده ریخت‌شناسی و رفتاری در شبکۀ روابط، شکست می‌خورند. با اینکه‌ شبکه‌های تأمین از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارند؛ امّا تنوع آن‌‌ها از نظر ساختاری کمتر شناخته شده است. از این رو بسیاری از پژوهشگران به استفاده از تحلیل شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای تحلیل ریخت شناسی شبکه‌‌های تأمین، تأکید کرده‌‌اند. این مطالعه به مقایسه ویژگی‌‌های ساختاری شبکه تأمین بین شرکتی در صنعت خودرو ایران و شرکت‌‌های برتر در این زمینه با استفاده از تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی با هدف شناخت تفاوت ساختاری آن‌‌ها پرداخته است. نتیجه‌های این پژوهش نشان می‌دهد؛ که شرکت‌‌های با عملکرد برتر در این صنعت، پیکربندی مناسبی برای پاسخ‌گویی به نیازهای بازار را نداشته و سرعت کمی در این زمینه دارند. همچنین آن‌‌ها از قدرت نفوذ بیشتر، دسترسی سریع‌تر به منبع‌ها و قدرت رابطه‌‌ای بالاتری نسبت به سایر شرکت‌‌ها را دارند؛ و روابط خود را به گونه‌‌ای مدیریت می‌‌کنند که اشتراک گذاری، انتقال دانش و یادگیری را برای آن‌‌ها آسان کند.
    کلید واژگان
    شبکه تامین
    ویژگی‌های ساختاری
    تحلیل شبکه اجتماعی
    ساختار شبکه
    صنعت خودرو

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
    دانشیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

    شاپا
    2476-6291
    URI
    http://journal.saim.ir/article_37598.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222379

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب