نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجهانیان, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمودصالحی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مهشیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:33:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:33:44Z
dc.date.available1399-07-09T02:33:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:33:44Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-15en_US
dc.date.submitted1395-08-25fa_IR
dc.identifier.citationجهانیان, سعید, محمودصالحی, مهدی, حسینی, مهشید. (1397). به‌کارگیری روش هزینه‌‌‌یابی مبتنی بر فعالیت زمان‌‌‌مبنا به‌منظور رتبه‌بندی مشتریان سودآور. پژوهش های نوین در تصمیم گیری, 3(1), 85-111.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6291
dc.identifier.urihttp://journal.saim.ir/article_31247.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222323
dc.description.abstractدرک سودآوری مشتری و حفظ مشتریان سودآور، هسته اصلی فعالیت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و بخش مهمی از رشد یک کسب‌و‌کار موفق است؛ بنابراین، هدف از انجام این تحقیق ارائه چارچوبی برای اندازه‌گیری سودآوری مشتریان، بخش‌بندی آن‌ها بر مبنای ارزشی که برای سازمان دارند و رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس اولویت‌های حفظ مشتری در سازمان است. بدین منظور از تحلیل سودآوری مشتری بر مبنای هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت زمان‌مبنا برای محاسبه سودآوری مشتریان و از الگوریتم k-Means برای خوشه‌بندی مشتریان بر اساس RFM اصلاح‌شده استفاده شد. تحقیق حاضر یک مطالعه موردی است که در یکی از مجموعه رستوران‌های برگر زغالی (شعبه ظفر) از ابتدای آذرماه 1393 تا پایان اردیبهشت‌ماه‌ 1394 انجام شده است. بر اساس نتایج تحقیق، نگاشت خوشه‌های مشتریان به‌منظور درک بهتر رفتار مشتریان و رتبه‌بندی آن‌ها، در چهار طبقه مفهومی دسته‌‌‌بندی شد. خوشه‌های مشتریان براساس عناوین «وفادار امروز»، «مشتریان رقبا»، «وفادار فردا» و «آماده پذیرش پیشنهاد رقبا» نگاشته و برچسب‌گذاری شد.fa_IR
dc.format.extent303
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت صنعتی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های نوین در تصمیم گیریfa_IR
dc.relation.ispartofModern Research in Decision Makingen_US
dc.subjectحفظ مشتریfa_IR
dc.subjectتحلیل سودآوری مشتریfa_IR
dc.subjectهزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت زمان‌‌‌مبناfa_IR
dc.subjectمدل RFMfa_IR
dc.subjectالگوریتم k-Meansfa_IR
dc.titleبه‌کارگیری روش هزینه‌‌‌یابی مبتنی بر فعالیت زمان‌‌‌مبنا به‌منظور رتبه‌بندی مشتریان سودآورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشدمهندسی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیکfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage85
dc.citation.epage111


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد