• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های نوین در تصمیم گیری
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی توسعه محصول سبز و تأثیر آن بر تصویر ذهنی مشتریان با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری (مطالعه موردی:صنایع مواد غذایی استان یزد)

    (ندگان)پدیدآور
    عندلیب اردکانی, داوودکشاورز, پریسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    248.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از زمان ایجاد انقلاب صنعتی تا کنون، انواع محصولاتی که تناسب چندانی با محیط زیست ندارند و روش‌هایی که به این محیط آسیب وارد می‌کنند، از نظر مصرف کنندگان و دوست‌داران محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. این امر باعث توجه شدید شرکت ها به مفهوم توسعه محصول سبز شده است. از طرفی، از آنجا که تصویر شرکت در ذهن مشتری یکی از مزیت های رقابتی برای شرکت است، شرکت ها به ایجاد تصویر مثبت از خود در ذهن ذی نفعان خود می‌پردازند. پژوهش حاضر، باهدف بررسی تأثیر توسعه محصول سبز بر تصویر ذهنی مشتریان انجام شده است .جهت نیل به این هدف پس از بررسی ادبیات هر کدام از این متغیرها، یک مدل مفهومی با شش فرضیه پیشنهاد شد که این فرضیات بر روی شرکت‌های فعال در صنایع مواد غذایی استان یزد و با استفاده از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بر پایۀ روش کمترین مربعات جزئی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج این پژوهش نشان داد که توسعه محصول سبز به صورت مستقیم بر هویت سازمان تأثیر گذار است و به صورت غیر مستقیم از طریق متغیرهای میانجی هویت سازمانی بر کیفیت خدمات تأثیر گذار می‌باشد و از طریق متغیر های میانجی هویت سازمانی، کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان بر تصویر ذهنی مشتریان تأثیر دارد. درنهایت بر پایه اثر کلی توسعه محصول سبز بر تصویر ذهنی مشتریان، پیشنهادهای کاربردی برای پیاده‌سازی اقدامات مرتبط با توسعه محصول سبز، بهبود کیفیت محصولات، بهبود تصویر ذهنی شرکت در ذهن مشتریان ارائه گردیده است.
    کلید واژگان
    توسعه محصول سبز
    تصویر ذهنی
    مدلسازی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-09-22
    1395-07-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

    شاپا
    2476-6291
    URI
    http://journal.saim.ir/article_22022.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222267

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب