ارتباط آمیخته بازاریابی با عملکرد اقتصادی شرکتهای گروه قندوشکر در بورس اوراق بهادار تهران
(ندگان)پدیدآور
نوجوان, سولمازکرباسی, علیرضامحمدی, حسین
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سرمایه گذاری در فعالیت های بازاریابی، نه تنها باعث افزایش ارزش نام تجاری یک بنگاه می شود، بلکه کاهش ریسک سرمایه گذاری برای آن بنگاه را نیز در پی دارد(کنستانتینیدس،2012). البته این روابط در سطوح مختلف سرمایه گذاری در بازاریابی یکسان نیست و لذا وجود رابطه غیرخطی دور از ذهن نیست. در همین راستا، در مطالعه حاضر تلاش شده است تا با استفاده از داده های شرکتهای گروه قندو شکر بورس اوراق بهادار تهران و با استفاده از مدل آمیخته بازاریابی 4p طی دوره زمانی 1380 تا 1394 و مدل دادههای ترکیبی، به بررسی رابطه آمیخته بازاریابی و عملکرد اقتصادی پرداخته شود. نتایج بررسی ها نشان داد که ارتباط غیرخطی یوشکل وارون (∩) بین آمیخته بازاریابی و عملکرداقتصادی شرکت های مذکور برقرار است.
کلید واژگان
ارزشافزوده اقتصادیآمیخته بازاریابی
عملکرد اقتصادی
گروه قند و شکر
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
سازمان بورس و اوراق بهادارسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی مشهدعضو هیإت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد



