• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک
    • دوره 3-26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک
    • دوره 3-26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر پارامترهای سیستم تعلیق در پایداری غلتشی خودرو S‌U‌V

    (ندگان)پدیدآور
    کاظمی, رضابادله, شیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.370 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بیش‌غلتی یکی از خطرناک‌ترین حالات از انواع تصادفات است. هدف از این پژوهش، بررسی چگونگی تأثیر پارامترهای سیستم تعلیق بر حد پایداری غلتشی خودرو اس یو وی خودروی اسپرت ورزشی( در شرایط بروز بیش‌غلتی است. برای این منظور، ضمن بررسی معادلات بیش‌غلتی شبه‌ایستایی خودرو در حالت صلب و به‌همراه سیستم تعلیق، شاخص پایداری دینامیکی مشخص شد. سپس مدلی کامل با ۱۰۵ درجه آزادی در محیط A‌D‌A‌M‌S با استفاده از اطلاعات خودرو ۳۲۰M‌L به‌عنوان خودرو مرجع، توسعه داده شده است. برای اطمینان از رفتار مدل توسعه داده‌شده در محیط مجازی، سعی شد تا از طریق شبیه‌سازی، رفتار مدل مجازی در مانورهای استاندارد با نتایج آزمایش واقعی خودرو مرجع، صحه‌گذاری شود. سپس با استفاده از تغییر پارامترهای سیستم تعلیقِ مدلِ صحه‌گذاری شده با رفتار دینامیکی قابل قبول، مقدار و نحوه‌ی اثر آن پارامترها در شرایط بحرانی بروز بیش‌ غلتی در دو مانور قلاب‌ماهی و آزمایشـل ارائه شده است. در پایان، به‌منظور بررسی رفتار بیش‌غلتی، حدود پایداری استاتیکی و دینامیکی خودرو بررسی شده تا به‌کمک این نتایج، مراحل طراحی و توسعه‌ی خودرو با کم‌ترین هزینه و زمان، به‌منظور دست‌یابی به خودرویی ایمن‌تر در مواجهه با شرایط بیش‌غلتی انجام گیرد.
    کلید واژگان
    خودرو اس یو وی
    بیش‌غلتی
    سیستم تعلیق
    پایداری استاتیکی و دینامیکی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-07-23
    1389-05-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شریف
    Sharif University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی مکانیک - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
    دانشکده مهندسی مکانیک - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

    شاپا
    2676-4725
    2676-4733
    URI
    http://sjme.journals.sharif.edu/article_5660.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/221632

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب