نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطلائی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبختیاری زاده, حامدfa_IR
dc.contributor.authorغیاثوند, سهیلfa_IR
dc.contributor.authorپوشیده, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:30:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:30:11Z
dc.date.available1399-07-09T02:30:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:30:11Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-20en_US
dc.date.submitted1395-02-01fa_IR
dc.identifier.citationطلائی, محمدرضا, بختیاری زاده, حامد, غیاثوند, سهیل, پوشیده, مسعود. (1397). تحلیل و مدل سازی آیرودینامیکی پرش بالاست در عبور قطار پرسرعت. مهندسی مکانیک, 343(1), 45-54. doi: 10.24200/j40.2018.6400fa_IR
dc.identifier.issn2676-4725
dc.identifier.issn2676-4733
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.24200/j40.2018.6400
dc.identifier.urihttp://sjme.journals.sharif.edu/article_6400.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/221061
dc.description.abstractپدیده پرواز بالاست یک مشکل جدی در خط پرسرعت بالاستی مانند خط تهرانٓـ قمٓـ اصفهان به‌شمار می‌رود. دراین پدیده موج فشاری ایجاد شده در اثر حرکت قطار منجر به بلند شدن سنگ‌های روی خط (بالاست) شده و آنها را پرت می‌کند. هدف این تحقیق شناسایی علت‌های احتمالی و ارائه‌ی راهکارهای کاهش احتمال خطر پرواز بالاست است. حل جریان زیر قطار پرسرعت به‌صورت تحلیلی با مدل‌سازی معادلات جریان کوئت انجام شده و با مدل‌سازی در نرم افزار فلوئنت مقایسه شده و به‌منظور اعمال به سنگ نمونه درنظر گرفته شده است. در ادامه با نمونه‌برداری از بالاست‌های مورد استفاده در راه آهن ایران، از لحاظ شکل آیرودینامیکی و جرم دسته‌بندی شده و در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته و سرعت بحرانی برای بلند شدن آنها تعیین و با محاسبات تحلیلی و نرم‌افزاری مقایسه شده است و ضریب احتمال پرواز بالاست و راهکار پیشنهادی جهت کاهش خطر پرش ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent1302
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.publisherSharif University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیکfa_IR
dc.relation.ispartofSharif Journal of Mechanical Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.24200/j40.2018.6400
dc.subjectپرواز بالاستfa_IR
dc.subjectقطار پرسرعتfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectجریان کوئتfa_IR
dc.subjectسرعت بحرانیfa_IR
dc.titleتحلیل و مدل سازی آیرودینامیکی پرش بالاست در عبور قطار پرسرعتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده راه آهن- دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تحقیقاتی فنی و زیربنایی، مرکز آموزش و تحقیقات شرکت راه آهن ج.ا.اfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تحقیقاتی فنی و زیربنایی، مرکز آموزش و تحقیقات شرکت راه آهن ج.ا.اfa_IR
dc.citation.volume343
dc.citation.issue1
dc.citation.spage45
dc.citation.epage54
nlai.contributor.orcid0000-0003-4885-1835


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد