رابطه هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
غلامی حیدرابادی, زهرافیض آبادی, نسترنخوشنویس, الههنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر تهران بوده است. روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر تهران که تعداد آنها برابر با 245897 نفر بوده که 385 نفر از آنان به عنوان نمونه به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) و پرسشنامه هوش معنوی آمرام (2007) انجام شده است. دادههای به دست آمده به کمک آزمون تحلیل رگرسیون (به روش گام به گام) مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که بین هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر تهران رابطه وجود دارد. بین ابعاد هوش معنوی (تفکر کلی و اعتقادی – توانایی مقابله با مشکلات -خودآگاهی و عشق و علاقه – سجایای اخلاقی ) با پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر تهران رابطه وجود دارد.
کلید واژگان
هوش معنویپیشرفت تحصیلی
شادکامی
دانشآموزان دختر
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرسازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایران
استادیار گروه روانشناسی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایران




