ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی: یک ارزشیابی درونی
(ندگان)پدیدآور
کشمیری, فاطمهمهرپرور, امیرهوشنگنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه ی حاضر با هدف ارزیابی درونی عملکرد دفاتر توسعه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. این مطالعه در شش گام انجام شده است که شامل تدوین پلان ارزشیابی، طراحی ابزارهای آن، گردآوری اطلاعات و تحلیل داده ها، تهیه ی گزارش و بازخورد نتایج است. در این مطالعه عملکرد 12 دفتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد وضعیت شش دفتر توسعه در چارک دوم (متوسط پایین) و وضعیت شش دفتر توسعه در چارک سوم (متوسط بالا) قرار گرفته است. همچنین نتایج ارزیابی دفاتر توسعه حاکی از آن است که میانگین نمرات دفاتر توسعه در چهار حیطه "ارزشیابی برنامه و دوره ی آموزشی"، "دانش پژوهی" و "فعالیتهای دانشجویی در توسعه ی آموزش" در چارک دوم (متوسط پایین) و نمرات آنها در حیطهی "ارزشیابی اعضای هیأت علمی"، "ارزیابی فراگیر"، "برنامه ریزی درسی"، "توانمندسازی اعضای هیأت علمی" و "مدیریت توسعه ی آموزش" در چارک سوم (متوسط بالا) قرار دارند. به طور کلی عملکرد دفاتر توسعه در حیطه های مورد بررسی در سطح متوسط ارزیابی شد. لذا لزوم آشنایی کامل دفاتر توسعه با وظایف و نقش های خود و رشد زیرساختهای توسعه ای و ایجاد حمایت مدیریتی جهت ایفای وظایف محوله آنها در دانشگاه مورد بررسی ضرورت دارد.
کلید واژگان
ارزشیابیخودارزیابی
ارزیابی درونی
دفاتر توسعه
توسعه ی آموزش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ایران.عضو هیأت علمی، گروه آموزشی طب کار، مرکز تحقیقات بیماریهای ناشی از صنعت، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




