• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین

    (ندگان)پدیدآور
    لطفی, ابوالقاسمرضوانی, ابوالقاسمعجم, علی اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    338.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جو آموزشی خلاق بر گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر قاین انجام گرفت. این مطالعه توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد که جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 95-1394 دانشکده پرستاری و مامایی قاین به تعداد 300 نفر بود. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای با استفاده از جدول گرجسی مورگان، 169 نفر تعیین شد. به ‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد گرایش به تفکر انتقادی ریتکس و پرسشنامه استاندارد سنجش جو خلاق اکوال استفاده شد. برای تحلیل آماری از آزمون‌های تی مستقل، تحلیل واریانس، ضریب رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مؤلفه‌های جو آموزشی خلاق و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین مؤلفه­های جو آموزشی خلاق قادر به پیش­بینی تفکر انتقادی دانشجویان می­باشند. همچنین نتایج نشان داد بین گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دختر و پسر تفاوت آماری معنی­داری وجود ندارد. آموزش معلمان و اساتید برای تدریس با رویکرد­های خلاق آموزشی ضروری به نظر می­رسد، چون معلمان و اساتید در رشد تفکر انتقادی دانش­آموزان و دانشجویان نقش اساسی دارند. پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزان آموزشی، جو خلاقانه را در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار دهند.
    کلید واژگان
    جو آموزشی
    تفکر خلاق
    تفکر انتقادی
    دانشجو

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران.
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران.
    علی‌اکبر عجم: عضو هیأت علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.201742.1148
    http://journals.ajums.ac.ir/article_107878.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220473

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب