• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    حسن پور, الههایمانی, محمد نقیاولادیان, معصومه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    510.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل رهبری عملکرد در وزارت آموزش و پرورش بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی– بنیادی؛ از نظر روش جمع­آوری داده­ها توصیفی– همبستگی و از نظر نوع داده، آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود. جامعۀ آماری بخش کیفی پژوهش، شامل خبرگان دانشگاهی و صاحبنظران آموزش و پرورش بود که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی، جامعه آماری شامل کلیه مدیران و معاونین وزارت آموزش و پرورش در کل کشور به تعداد 905 نفر جهت برآورد حجم نمونة مورد نیاز در بخش کمی پژوهش از روش محاسبه حجم نمونه در مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد و تعداد 310 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در بخش کیفی از مصاحبه­های نیمه­ساختار یافته استفاده شد و در بخش کمی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای سنجش پایایی مصاحبه ها، از پایایی بازآزمون و روش توافق درون موضوعی استفاده شد. روش تحلیل داده­ها در بخش کیفی کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه‌پردازی داده بنیاد بود. در بخش کمّی از روش­های آمار توصیفی و استنباطی(آزمون­هایی نظیر همبستگی پیرسون،تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که مؤلفه­های تشکیل دهنده رهبری عملکرد دروزارت آموزش وپرورش شامل مؤلفه­های برنامه ریزی استراتژیک، مربی گری و ارزشیابی می باشد. همچنین، مؤلفه­های اثرگذار بر رهبری عملکرد شامل مؤلفه­های فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، تغییر پذیری و اخلاق در کار  و همچنین مؤلفه­های اثرپذیر از رهبری عملکرد در وزارت آموزش وپرورش شامل مؤلفه­های اشتیاق شغلی، بالندگی شغلی و یادگیری سازمانی می باشد.
    کلید واژگان
    رهبری عملکرد
    ارزشیابی
    مربی گری
    برنامه ریزی استراتژیک

    تاریخ نشر
    2020-07-22
    1399-05-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو دکتری، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، دماوند، ایران
    عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.205071.1166
    http://journals.ajums.ac.ir/article_112727.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220469

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب