نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنوندی, صباfa_IR
dc.contributor.authorمنادی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorاخوان تفتی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:28Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:28Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-09en_US
dc.date.submitted1397-10-19fa_IR
dc.identifier.citationحسنوندی, صبا, منادی, مرتضی, اخوان تفتی, مهناز. (1396). شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاری‌های عاطفی دانش‌آموزان از دیدگاه والدین: یک مطالعه ی پدیدارشناسی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8(4), 367-381.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_81487.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220446
dc.description.abstractهدف این مطالعه شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاری‎های عاطفی دانش‌آموزان از دیدگاه والدین دارای فرزندان با و بدون ناهنجاری‌های عاطفی بود. این مطالعه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. در همین راستا،20 زوج (10 زوج دارای فرزندان با ناهنجاری و 10 زوج دارای فرزندان بدون ناهنجاری) به روش نمونه‌گیری تغییرات بیشینه انتخاب و از طریق مصاحبه‌ی نیمه ‌ساختاریافته بررسی شدند. ناهنجاری‌های دانش‌آموزان در دامنه اختلالات عاطفی مانند افسردگی اساسی، افسردگی دیس‌تایمی، اختلال دوقطبی، فوبی و اضطراب فراگیر قرار داشت. اطلاعات با روش تحلیل محتوا تحلیل شدند. نتایج تحلیل محتوا به شناسایی 7 تم منتهی شد. این موضوع‌ها شامل "از هم گسیختگی خانوادگی"، " عدم تمایزیافتگی عاطفی والدین و فرزندان"، "نظام عاطفی مغشوش خانواده"، "در هم آمیختگی وظایف"، "کنترل شدید"، " یارگیری والدین برای حفظ موجودیت خود" و" استفاده ابزاری از فرزندان" بود. بر اساس نتایج به دست آمده، شیوه‌های پرورشی-رفتاری والدین می‌توانند زمینه ناهنجاری‌های عاطفی را در فرزندان فراهم کنند یا به تشدید آن کمک نمایند.fa_IR
dc.format.extent909
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectشیوه‌های پرورشیfa_IR
dc.subjectفرزند پروریfa_IR
dc.subjectپدیدار شناسیfa_IR
dc.subjectناهنجاری‌های عاطفیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاری‌های عاطفی دانش‌آموزان از دیدگاه والدین: یک مطالعه ی پدیدارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage367
dc.citation.epage381


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد