| dc.contributor.author | حسنوندی, صبا | fa_IR |
| dc.contributor.author | منادی, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اخوان تفتی, مهناز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:28:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:28:28Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:28:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:28:28Z | |
| dc.date.issued | 2017-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-01-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-10-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسنوندی, صبا, منادی, مرتضی, اخوان تفتی, مهناز. (1396). شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاریهای عاطفی دانشآموزان از دیدگاه والدین: یک مطالعه ی پدیدارشناسی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8(4), 367-381. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_81487.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220446 | |
| dc.description.abstract | هدف این مطالعه شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاریهای عاطفی دانشآموزان از دیدگاه والدین دارای فرزندان با و بدون ناهنجاریهای عاطفی بود. این مطالعه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. در همین راستا،20 زوج (10 زوج دارای فرزندان با ناهنجاری و 10 زوج دارای فرزندان بدون ناهنجاری) به روش نمونهگیری تغییرات بیشینه انتخاب و از طریق مصاحبهی نیمه ساختاریافته بررسی شدند. ناهنجاریهای دانشآموزان در دامنه اختلالات عاطفی مانند افسردگی اساسی، افسردگی دیستایمی، اختلال دوقطبی، فوبی و اضطراب فراگیر قرار داشت. اطلاعات با روش تحلیل محتوا تحلیل شدند. نتایج تحلیل محتوا به شناسایی 7 تم منتهی شد. این موضوعها شامل "از هم گسیختگی خانوادگی"، " عدم تمایزیافتگی عاطفی والدین و فرزندان"، "نظام عاطفی مغشوش خانواده"، "در هم آمیختگی وظایف"، "کنترل شدید"، " یارگیری والدین برای حفظ موجودیت خود" و" استفاده ابزاری از فرزندان" بود. بر اساس نتایج به دست آمده، شیوههای پرورشی-رفتاری والدین میتوانند زمینه ناهنجاریهای عاطفی را در فرزندان فراهم کنند یا به تشدید آن کمک نمایند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 909 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.subject | شیوههای پرورشی | fa_IR |
| dc.subject | فرزند پروری | fa_IR |
| dc.subject | پدیدار شناسی | fa_IR |
| dc.subject | ناهنجاریهای عاطفی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.title | شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاریهای عاطفی دانشآموزان از دیدگاه والدین: یک مطالعه ی پدیدارشناسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 367 | |
| dc.citation.epage | 381 | |