• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی روند عملکرد دانشجویان در آزمون علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طی ده سال تحصیلی (89-1380)

    (ندگان)پدیدآور
    مهرعلی زاده, سمیرارضایی, حامددهدشتی, علیرضاحشمتی فر, سجاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    188.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دوره ی علوم پایه، با توجه به نقش آن در پایه ی علمی دانشجوی پزشکی و تأثیر آن در مقاطع بالاتر و حتی آینده ی شغلی پزشکان آینده ی کشور بسیار با اهمیت می باشد. در نتیجه، ارزیابی روند تحصیلی در این دوره، آن هم در بازه-های زمانی طولانی مدت، می تواند دید گسترده تری جهت برنامه ریزی های کلان آموزشی فراهم آورد. این مطالعه، با هدف ارزیابی روند تحصیلی دانشجویان رشته ی پزشکی مقطع علوم پایه ی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. تمام دانشجویان پزشکی، که در یکی از سال های 1380 تا 1389، در آزمون جامع علوم پایه شرکت کرده بودند، به روش سرشماری انتخاب شدند؛ اطلاعات آن ها در قالب پرسش نامه جمع آوری شده و به روش توصیفی و با استفاده از آزمون t، آنالیز شد. تعداد کل افراد در این پژوهش، 316 نفر بودند، بیشترین تعداد مربوط به شهریور 1386 (32 نفر) و کمترین، مربوط به شهریور 1385 (3 نفر) بود. بهترین وضعیت، به اسفند 1385 (با میانگین 145) و ضعیف ترین به شهریور 1386 (بامیانگین 100) مربوط می شد. در کل، نمرات گروه های آزمون اسفند ماه (با میانگین 8/128)، وضعیت بهتری نسبت به شهریور ماه (با میانگین 2/114)، و نمرات در 5 سال اول (با میانگین 7/125) وضعیت بهتری نسبت به 5 سال دوم (با میانگین 1/117) داشت. بهترین وضعیت، در دروس آسیب شناسی، باکتری شناسی، فیزیولوژی و ایمنی شناسی و ضعیف ترین، در دروس فیزیک پزشکی، جنین شناسی و بهداشت عمومی مشاهده شد. علت یابی ضعف و یا پیشرفت در دروس مختلف، برای دانشکده ی پزشکی این دانشگاه امری ضروری است؛ همچنین، ارزیابی های طولانی مدت آموزشی، در جهت برنامه ریزی های منطقی، به پژوهشگران سایر دانشگاه ها توصیه می شود.
    کلید واژگان
    ارزیابی وضعیت آموزشی
    امتحان جامع علوم پایه
    پزشکی
    سمنان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-01-21
    1393-11-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79716.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220437

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب