نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیاح برگرد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorکیانی, آیهfa_IR
dc.contributor.authorاولی پور, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی آهنگری, سید عابدینfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:25Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:25Z
dc.date.issued2016-01-21en_US
dc.date.issued1394-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-09en_US
dc.date.submitted1398-04-18fa_IR
dc.identifier.citationسیاح برگرد, مهدی, کیانی, آیه, اولی پور, علیرضا, حسینی آهنگری, سید عابدین, حیدری, احمد. (1394). بررسی رابطه ی باورهای مذهبی و شادکامی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 6(4), 332-338.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_90226.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220426
dc.description.abstract<br /> امروزه برخلاف چندین دهه ی قبل که آدمی را موجودی سه بعدی متشکل از زیست، روان و اجتماع می دانستند، بعد چهارمی هم بدان افزوده اند و آن بعد، بعد معنوی است. دین و مذهب در زندگی تمامی افراد جامعه به خصوص دانشجویان تاثیرگذار است. با توجه به اینکه میزان پیشرفت و افت تحصیلی یکی از معیارهای کارایی نظام آموزشی است، کشف متغیرهای تاثیرگذار بر عملکرد تحصیلی، به شناخت بهتر و پیش بینی متغیرهای موثر در نظام آموزشی می انجامد. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که شادکامی و دین باوری باعث بهبود عملکرد تحصیلی می شوند. مطالعه ی حاضر به روش اپیدمیولوژیک تحلیلی در سال1392 در بین 200 دانشجوی پزشکی ورودی سال های 1386 تا مهرماه 1391 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده است. در این مطالعه از 2 پرسشنامه ی جهت گیری مذهبی و شادکامی آکسفورد و میانگین معدل دو نیم سال گذشته ی دانشجویان استفاده شد و اطلاعات حاصل از آن ها با نرم افزار SPSS آنالیز شد و برای ارتباط سنجی بین متغیرها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. یافته ها نشان داد که روی آوردن به مذهب و موفقیت تحصیلی در دخترها بیشتر از پسرها است. بین شادکامی و باورهای مذهبی در مردان و زنان و بین موفقیت تحصیلی و باورهای مذهبی در زنان ارتباط مثبت معناداری دیده شد. با توجه به یافته های فوق می توان با تقویت باورهای مذهبی دانشجویان پزشکی به ویژه خانم ها به پیشرفت تحصیلی آن ها کمک کرد و با روی آوردن بیشتر دانشجویان به مذهب از آنان افرادی شادتر ساخت.fa_IR
dc.format.extent158
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectباورهای مذهبیfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه ی باورهای مذهبی و شادکامی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی و مدیر تحصیلات تکمیلی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage332
dc.citation.epage338


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد