• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش تلفیقی: یک مطالعه ی اقدام پژوهی

    (ندگان)پدیدآور
    بادیه پیمای جهرمی, زهرهبادیه پیمای جهرمی, زهرهسعادتمند, وحیداسلامی اکبر, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    188.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال های اخیر مهارت انجام معاینه ی فیزیکی به طور فزاینده ای در حرفه های مراقبت بهداشتی اهمیت یافته است و یادگیری مؤثر و پایدار این مهارت ها از جمله اهداف اصلی برنامه ی آموزش پزشکی بوده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین رضایتمندی و یادگیری از آموزش تلفیقی درس معاینه ی فیزیکی انجام شده است. این مطالعه ی اقدام پژوهی بر روی 15 نفر از دانشجویان ترم دوم فوریت پزشکی در نیمسال اول تحصیلی 93-1392 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام گرفت. کلیه ی دانشجویان در درس معاینه ی فیزیکی به روش آموزش تلفیقی شرکت کردند. رضایتمندی دانشجویان از این روش آموزش تلفیقی توسط پرسشنامه ی روا و پایا ارزیابی شد (9/0=) و جهت ارزیابی یادگیری دانشجویان، نمرات دانشجویان با نمرات دانشجویان سال قبل که تدریس با روش آموزش متداول ارائه شده بود، مقایسه گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد که کلیه ی دانشجویان از اجرای آموزش تلفیقی راضی بودند و با مواردی نظیر اینکه استفاده از فیلم آموزشی باعث ملموس تر شدن مطالب نظری و نحوه ی انجام مهارت ها شده و آموزش همتایان انگیزه ی آنان را برای یادگیری نحوه ی انجام معاینات افزایش داده است، موافق و کاملاً موافق بودند. تفاوت معناداری در نمرات دانشجویان با دو روش آموزش تلفیقی و آموزش متداول دیده شد (005/0=p ، 96/2=t ، 40=df) و دانشجویان با روش آموزش متداول نسبت به روش آموزش تلفیقی نمرات بیشتری داشتند. تلفیق روش های مختلف آموزشی ضمن افزایش رضایت دانشجویان، انگیزه ی آن ها را برای یادگیری آموزش ارائه شده افزایش می دهد.
    کلید واژگان
    رضایتمندی
    یادگیری
    دانشجویان
    آموزش تلفیقی
    فرایند نوین تدریس

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-01-21
    1394-11-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79759.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220423

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب