ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393
(ندگان)پدیدآور
فریدونی مقدم, مالکباورصاد, نفیسهرضایی, رومیناچراغیان, بهمننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
عملکرد تحصیلی افراد متأثر از عوامل مختلفی است که یکی از این عوامل، انگیزش پیشرفت میباشد. با توجه به اهمیت انگیزش پیشرفت در فرایند یاددهی-یادگیری، این تحقیق با هدف «بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز در سال 94-1393»، انجام گرفت. مطالعه حاضر از نوع مقطعی و توصیفی-تحلیلی میباشد. نمونه مورد پژوهش شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز در سال تحصیلی 94- 1393 بود و ابزار گرد آوری دادهها، پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات کسب شده دانشجویان از سؤالات پرسشنامه انگیزش پیشرفت؛ 52/83 با انحراف معیار 52/6 بود. همچنین، ارتباط مستقیم و معناداری بین عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت وجود دارد (P
کلید واژگان
انگیزه پیشرفتعملکرد تحصیلی
پیشرفت تحصیلی
دانشجویان پرستاری و مامایی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه روانپرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.پزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز، ایران
عضو هیأت علمی، گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
شاپا
2251-65062345-2757




