نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری گرجی, علی مرادfa_IR
dc.contributor.authorحیدری گرجی, محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorرنجبر, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:17Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:17Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.identifier.citationحیدری گرجی, علی مراد, حیدری گرجی, محمد علی, رنجبر, منصور. (1395). دیدگاه دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به شرایط یاددهی و یادگیری با استفاده از الگوی DREEM در سال 1393. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 7(3), 289-297.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79806.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220383
dc.description.abstractشرایط یاددهی ویادگیری ومحیط آموزشی ازنکات قابل توجه درکسب مهارت‌ها وتوانمندی های دانشجویان درطی دوران تحصیل آنها است.این مطالعه، باهدف بررسی وتعیین وضعیت موجود درمحیط های آموزشی و شرایط یاددهی و یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی از دیدگاه آنان دردانشگاه علوم پزشگی مازندران و با استفاده از الگوی DREEM انجام شد. . این مطالعه توصیفی مقطعی در بین 243 نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی انجام شد که به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار مطالعه پرسشنامه DREEM بود که شامل اطلاعات دموگرافیک و 50 سوال در پنج حیطه ی یادگیری، اساتید، ادراک دانشجو از توانایی علمی ، جو آموزشی و محیط اجتماعی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss ( (16) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد جوآموزشی از دیدگاه دانشجویان در 25.51 درصد از موارد بسیار مطلوب،54.32 درصدجو اموزشی رامطلوب ارزیابی کردند.تفاوت میانگین نمره کلی وضعیت محیط آموزشی دانشگاه بین دختران وپسران، دانشجویان کارشناسی وکارشناسی ارشدوبین دانشجویان ورودی سالهای متفاوت با (p< 0.05) معنادارشد . جو آموزشی دانشگاه از نظر اکثریت دانشجویان مطلوب ارزیابی شد و دانشجویان دختر دیدگاه بهتری نسبت به محیط آموزشی دانشگاه نسبت به دانشجویان پسر داشتند. می توان با استفاده ازالگوی DREEM برای ارتقا و پیشرفت سطح علمی دانشگاه و شرایط یادگیری دانشجویان، اقدام نمود.fa_IR
dc.format.extent725
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectدیدگاه دانشجویانfa_IR
dc.subjectشرایط یاددهی و یادگیریfa_IR
dc.subjectالگوی DREEMfa_IR
dc.titleدیدگاه دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به شرایط یاددهی و یادگیری با استفاده از الگوی DREEM در سال 1393fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ) EDC ) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ) EDC ) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage289
dc.citation.epage297


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد