دیدگاه دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به شرایط یاددهی و یادگیری با استفاده از الگوی DREEM در سال 1393
(ندگان)پدیدآور
حیدری گرجی, علی مرادحیدری گرجی, محمد علیرنجبر, منصورنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
شرایط یاددهی ویادگیری ومحیط آموزشی ازنکات قابل توجه درکسب مهارتها وتوانمندی های دانشجویان درطی دوران تحصیل آنها است.این مطالعه، باهدف بررسی وتعیین وضعیت موجود درمحیط های آموزشی و شرایط یاددهی و یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی از دیدگاه آنان دردانشگاه علوم پزشگی مازندران و با استفاده از الگوی DREEM انجام شد. . این مطالعه توصیفی مقطعی در بین 243 نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی انجام شد که به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار مطالعه پرسشنامه DREEM بود که شامل اطلاعات دموگرافیک و 50 سوال در پنج حیطه ی یادگیری، اساتید، ادراک دانشجو از توانایی علمی ، جو آموزشی و محیط اجتماعی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss ( (16) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد جوآموزشی از دیدگاه دانشجویان در 25.51 درصد از موارد بسیار مطلوب،54.32 درصدجو اموزشی رامطلوب ارزیابی کردند.تفاوت میانگین نمره کلی وضعیت محیط آموزشی دانشگاه بین دختران وپسران، دانشجویان کارشناسی وکارشناسی ارشدوبین دانشجویان ورودی سالهای متفاوت با (p
کلید واژگان
دیدگاه دانشجویانشرایط یاددهی و یادگیری
الگوی DREEM
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ) EDC ) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایرانعضو هیأت علمی، گروه پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
عضو هیأت علمی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ) EDC ) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران
شاپا
2251-65062345-2757




