• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی مدل غنای خانواده مبتنی بر فرهنگ ایرانی بر سبک تربیتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    میرزابیگی*, حسنعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    488.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به منظور اثر بخشی مدل غنای خانواده مبتنی بر فرهنگ ایرانی بر سبک تربیتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطالعه ای شبه آزمایشی از نوع گروه های نامعادل انجام شد. گروه نمونه شامل سی زوج با میانگین سنی 40 سال دارای فرزندان شاعل به تحصیل در مقطع راهنمایی و داوطلب شرکت در پژوهش بودند که به دو گروه 15 زوج آزمایش و 15 زوج کنترل تقسیم شدند. در مرحله پیش آزمون دو گروه پرسشنامه شیوههای تربیتی ) PSI ( را تکمیل نمودند و معدل آخرین کارنامه دانشآموز خود را گزارش دادند. سپس گروه آزمایش تحت ده جلسه دو ساعته برنامه آموزش مدل غنای خانواده مبتنی بر فرهنگ ایرانی قرار گرفت که نتایج حاصل از مقایسه میانگین پس آزمون گروه ها با تحلیل کوواریانس نشان داد: تفاوت معناداری بین پس آزمون گروه کنترل و آزمایش وجود دارد و از آنجا که نمره پس آزمون گروه آزمایش افزایش را نشان می دهد، بنابراین میتوان چنین عنوان نمود که آموزش مدل غنای خانواده مبتنی بر فرهنگ ایرانی بر سبک تربیتی والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان تأثیر معنیداری دارد.
    کلید واژگان
    فرهنگ ایرانی
    سبکهای تربیتی
    پیشرفت تحصیلی
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_89556.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220305

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب