نگرش اعضای هیأت علمی به موانع انجام مطالعات پژوهش در آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 1391
(ندگان)پدیدآور
احمدی وسمه جانی, عباسزاهدی, راضیهکرم زاده, عاطفهzahedi, راضیهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بررسی موانع پژوهشی در هر رشتهی علمی اهمیت خاصی دارد و میتواند ضعف وکمبودهای آن رشته را نمایان نماید. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه اعضای هیأت علمی در ارتباط با موانع انجام تحقیقات پژوهش در آموزش انجام گرفت. طی یک مطالعهی توصیفی مقطعی و با استفاده از پرسشنامه خودساخته و ساختار یافته روا و پایا، نظر50 نفر از اعضای هیأت علمی با نمونهگیری به روش سرشماری درباره موانع فردی و سازمانی پژوهش مورد ارزیابی قرار دادیم. یافتهها نشان داد، مهمترین موانع فردی در انجام تحقیقات آموزشی: تمایل و علاقه بیشتر به تدریس نسبت به انجام این تحقیقات 50 نفر (100%)، عدم علاقه به انجام آن 47 نفر (94%) و اهمیت بیشتر کارهای درمانی 44 نفر (7/93%)، موانع سازمانی: در نظر گرفتن مطالعات پژوهش در آموزش در سطح دوم تحقیقات 45(7/93%)، تمایل کم مسؤولان نسبت به این تحقیقات 44 نفر (6/91%) و کمبود نیروهای مشاورهای متخصص 45 نفر (6/91%) از مهمترین موانع مؤثر بر اجرای آن بوده است. میانگین نمرهی موانع فردی (9/9± 2/72) با اختلاف کاملاً معناداری بالاتر از موانع سازمانی (02/9±1/63) بوده است. (P
کلید واژگان
اعضای هیأت علمیموانع تحقیق
آموزش پزشکی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
شاپا
2251-65062345-2757




