• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان پزشکی در خصوص ارزشیابی پایان ترم درس فیزیولوژی با استفاده از فیلم ها و تصاویر آموزشی در مقایسه با آزمون های چهار گزینه ای

    (ندگان)پدیدآور
    خزاعی, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    158.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزشیابی یکی از جنبه های مهم در فرایند فعالیت های آموزشی است که بر اساس نتایج آن، می توان نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی شناخت. هدف این مطالعه، نظرسنجی از دانشجویان در خصوص استفاده از تصاویر و فیلم-های آموزشی در مقایسه با روش رایج آزمون به صورت چهار گزینه ای جهت ارزشیابی دانشجویان پزشکی درپایان ترم درس فیزیولوژی 2 پزشکی می باشد. این مطالعه به صورت یک مطالعه ی مداخله ای (Trial study) در نیمسال اول 90-89 بر روی تعداد 160 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. ارزشیابی با استفاده از پرسشنامه ای محقق ساخته انجام شد. قبل از آزمون، درصد بیشتری از دانشجویان موافق با آزمون چهار گزینه ای بودند (5/31 درصد خیلی موافق و 5/40 درصد موافق) اما بعد از آزمون با استفاده از فیلم و اسلاید درصد کمتری از دانشجویان موافق با آزمون چهار گزینه ای بودند (17 درصد خیلی موافق و 8/20 درصد موافق). همچنین درصد دانشجویان موافق با شیوه ی جدید ارزشیابی پس از آزمون افزایش یافت (از 1/13درصد به 5/34 درصد خیلی موافق). میزان رضایتمندی دانشجویان و عادلانه بودن آزمون چند گزینه ای به ترتیب 14/6 و 92/4 (05/0p) بود. به نظر می رسد که شیوه ی ارزشیابی پایان ترم دانشجویان در دروس علوم پایه با استفاده از تصاویر و فیلم های آموزشی نه تنها از دید دانشجویان عادلانه تر بوده بلکه در ارزیابی عمقی تر مطالب آموخته شده مؤثرتر از آزمون های چهار گزینه ای رایج باشد.
    کلید واژگان
    ارزشیابی
    ارزیابی دانشجو و آموزش پزشکی
    رضایتمندی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79691.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220275

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب