• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

    (ندگان)پدیدآور
    دارایی, مهری
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    485.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود.روش پزوهش،توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پزوهش شامل کلیه دانشجویان پزشکی دوره بالینی به تعداد 358 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 185 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند.جهت گرداوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد باورهای فراشناخت ولز((MCQ30، سلامت روان گلدبرگ و هیلر( (GHQو به منظور اندازه‌گیری عملکرد تحصیلی از میانگین نمرات دانشجویان استفاده شد.جهت توصیف داده‌ها از شاخص‌های توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و برای ازمون فرضیه‌ها از ضیب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به کار گرفته شد. یافته‌ها نشان داد بین باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین بر اساس یافته‌های تحلیل رگرسیون چندگانه، نشانه‌های جسمانی، افسردگی، عدم اطمینان شناختی، اضطراب و بی‌خوابی، باورهای نگرانی منفی و کارکرد اجتماعی، 56/0 از واریانس نمرات عملکرد تحصیلی دانشجویان را تبیین می‌نماید.
    کلید واژگان
    عملکرد تحصیلی
    باورهای فراشناخت
    سلامت روان
    دانشجویان پزشک

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی، گروه مدیریت اموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی واحد خرم اباد، دانشگاه ازاد اسلامی، خرم اباد، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.90840
    http://journals.ajums.ac.ir/article_90840.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220268

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب