• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    هوش استراتژیک اعضای هیأت علمی، شاخصی تأثیرگذار بر پیاده سازی دانش در دانشگاه ها مطالعه موردی: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    شمس جاوی, نسرینبهمئی, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    988.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هوش استراتژیک بر پیاده ­سازی دانش در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز و در سال 1396 انجام پذیرفت. روش پژوهش توصیفی_پیمایشی با ماهیت کاربردی بوده و جامعه ­ی آماری 550 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بودند که بر اساس جدول مورگان، 226 نفر از آنها به طور تصادفی انتخاب شدند که در نهایت پس از توزیع پرسشنامه ­ها، تجزیه و تحلیل بر پایه­ی 217 پرسشنامه عودت شده انجام پذیرفت. جهت گردآوری داده ­ها از دو پرسشنامه استاندارد هوش استراتژیک کروگر و مدیریت دانش کنراد و نیومن استفاده شد که روایی آن­ها به روش روایی محتوا به تأیید متخصصان رسید و پایایی پرسشنامه ­ها از طریق محاسبه آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه­ی هوش استراتژیک 918/0 و پرسشنامه­ی مدیریت دانش 942/0 برآورد شد. همچنین طبقه­بندی اطلاعات جمع­آوری شده با روش­های آماری توصیفی (فراوانی، درصد، انحراف معیار، جدول، نمودار و غیره) در نرم­ افزار Spss16 و بررسی فرضیه ­های پژوهش در نرم ­افزار معادلات ساختاری لیزرل انجام پذیرفت. نتایج کلی تحقیق حاکی از آن بود که هوش استراتژیک بر کاربرد دانش تأثیر مثبت داشته و اعضای هیأت علمی دانشگاه می­توانند با به کارگیری هوش استراتژیک در فرایند تصمیمات سازمانی جهت تولید و توزیع دانشِ به روز، حفظ دانش، تبادل و به اشتراک‌گذاری آن، زمینه­ساز اجرای موفق سیستم­های مدیریت دانش در دانشگاه­ ها شوند.
    کلید واژگان
    هوش استراتژیک
    مدیریت دانش
    حفظ دانش
    ایجاد دانش
    انتقال دانش
    کاربرد دانش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
    گروه آموزش ابتدایی، واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_82932.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220259

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب