• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فرصت ها و چالش های بین المللی شدن برنامه درسی در دانشگاه الزهرا

    (ندگان)پدیدآور
    کرمی, زهرامهران, گلنارفتحی, کوروش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    589.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل چالش های بین المللی شدن برنامه درسی در دانشگاه الزهرا است. روش تحقیق کیفی و راهبرد آن تحلیل محتوای مضمونی است. جامعه­ی آماری این پژوهش را اساتید و مدیران دانشگاه الزهرا  تشکیل می دهد. با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند از نوع نمونه­گیری گلوله برفی، تعداد 22 نفر از اساتید انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار و تحلیل داده ها بر اساس تحلیل محتوای مضمونی انجام شد. تحلیل محتوای داده های بدست آمده وضعیت این دانشگاه را در  دو مقوله اصلی فرصت ها و نیز چالش های بین المللی شدن برنامه درسی در این دانشگاه نشان داد. چالش ها و عوامل محدود کننده  در دو مقوله اصلی عوامل برون سازمانی(عوامل زمینه ای و عوامل فشار) و درون سازمانی (فرایند آموزشی، اداری و اجرایی و خدمات و پشتیبانی) جای گرفت. فرصت‌های بین‌المللی شدن برنامه درسی نیز شامل «رشته‌هایی برخاسته از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی»، «دوره‌های مشترک»، «دوره‌های تکمیلی» و «دوره‌های مجازی و الکترونیکی» بود نتایج نشان داد که بین المللی شدن در دانشگاه الزهرا بستری از فرصت ها و محدودیت ها را به دنبال دارد که شایسته است تا حد امکان از فرصت ها برای بهبود روابط بین المللی استفاده نمود.
    کلید واژگان
    بین المللی شدن
    برنامه درسی
    دانشگاه الزهرا
    فرصتها
    چالش ها

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا ، تهران ایران.
    عضو هیات علمی، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا ، تهران ایران.
    عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.200460.1141
    http://journals.ajums.ac.ir/article_103864.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220250

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب